Avatar billede kammeyer Nybegynder
24. marts 2004 - 10:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Websnap - side med dynamisk antal felter

Hvordan opretter jeg en side med websnap hvor jeg fra en database / fil får f.eks. en xml struktur med beskrivelse af de felter der skal vises (navn, type, evt. værdi)?

Jeg kan ikke producere et 'WebSnap page module' for hver mulig sideopsætning, da det i princippet kan være uendeligt. Derfor skal det være en dynamisk fremgangsmetode. Det kan være det er ligetil, men jeg har ikke fundet frem til noget endnu.

Håber I er nogle Websnap hajer også :)
Avatar billede hrc Mester
25. marts 2004 - 10:20 #1
Betræder ny grund her og i stedet for at kun jeg læser det fundne link, så får du det også:

http://delphi.about.com/gi/dynamic/offsite.htm?site=http%3A%2F%2Fcommunity.borland.com%2Farticle%2F0%2C1410%2C28567%2C00.html

I "Abstract" står der "database driven web pages" og det er da hvad du leder efter, ikke?
Avatar billede kammeyer Nybegynder
29. marts 2004 - 15:34 #2
Sorry for ventetiden

Det som WebSnap standard tilbyder er 1:1 med henblik på antal felter på web'en og antal felter i database tabellen. Det jeg har behov for er en anderledes struktur. Jeg ved ikke hvilke data kunden skal bruge (det er en produktionsserver) af data og felter på forhånd, men databasen skal ikke ændres - der skal 'bare' være et felt med en XML struktur af hvorledes felter på Web'en skal se ud og dernæst fylde disse ud med data i en tilsvarende XML struktur fra en anden tabel. Kald det for skabelon og data.

Hovedsagen er at WebSnap (og al dokumentation jeg har kunnet finde) lægger op til at det hele besluttes på design tidspunktet - men det kan jeg ikke bruge. Jeg skal designe på run-time tidspunktet.

Jeg har prøvet at tilføje et felt til en Adapter komponent - og det gik også fint nok under oversættelsen (en event før 'dispatch' opretter endnu et indtastningsfelt til websiden). Men når jeg testede den manglede den noget på serverside scriptet - som jeg ikke kan redigere i - den del er readonly og jeg kan ikke engang teste mine forsøg.

Så derfor søger jeg lidt dokumentation på sammenhængen - hvilket jeg synes ikke at være særlig god hvis det er til runtime design. Hvis det er til alm. database opslag og et felt i databasen er et felt på web'en - så kører det fint og jeg kan også begynde at lave små finesser her - men det er bare ikke finesser nok til at kunne styre output (og efterfølgende actions / knapklik / linkklik) 100% selv.
Avatar billede kammeyer Nybegynder
25. maj 2004 - 13:54 #3
lukker
Har foreløbig lavet lidt Adapter kode til at generere min egen side runtime - måske er det ikke den helt smarte og forgyldte løsning jeg har valgt, men jeg bliver forhåbenlig klogere i mit arbejde med WebSnap.