Avatar billede zaym01 Nybegynder
23. marts 2004 - 18:33 Der er 4 kommentarer

Et par hurtige til fedora

Jeg har besluttet mig for at lege lidt med fedora men har et par spørgsmål

1: Bliver det updated via nettet så man kan genbruge sine gamle cder til at installere med og så update via nettet?

2: Er der også her problemer med at afspille mp3'er? Mener jeg nemlig der var med Red Hat
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
23. marts 2004 - 23:44 #1
om du kan bruge dine gamle CDer ved jeg ikke - tror det faktisk ikke - og selvom du kunne ville der være rigtig meget du skulle hente. men jeg ved at den apt-get der er lavet til red hat følger med fedora, i hvert fald de hvor jeg hentede den. det er så fedt. den findes også til red hat 9, så prøv den og se om det virker.
Avatar billede theboogieman Nybegynder
25. marts 2004 - 12:12 #2
Så vidt jeg ved, så skal apt hentes seperat, men det er ret fedt når det kører. RedHat har en anden updaterings service, som ikke helt virker som apt, men som updatere for sikkerhedshuller osv... Hedder up2date.
Og, ja, der er det samme problem med at afspille mp3, du bliver nødt til at hente en ny version af xmms for at kunne spille mp3.
Avatar billede mermermer Nybegynder
29. marts 2004 - 00:16 #3
Jeg har netop installeret fedora, jeg købte 3 cd'er på
www.linuXperten.dk

Boot via CD, og installerede hele molevitten.

Efterfølgende har jeg kørt up2date for at opdatere mm.

Endeligt har jeg tilpasset lidt af hvert. Bl.a XMMS.

Jeg tilføjede en pakke XMMS-MP3 for så at Xmms kan afspille MP3.

Nej dine gamle CD'er kan ikke bruges, alle pakkerne skal jo være nye.
Avatar billede theboogieman Nybegynder
03. april 2004 - 16:17 #4
Med fx. debian og dpkg kan man godt bruge gamle cd'er og så bare opgradere det hele over nettet. Ikke sikker på at fedora fungere lige så godt.