Avatar billede troels.k.c Nybegynder
23. marts 2004 - 15:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg bruge?

Hej alle eksperter!
Jeg har lige købt mig en bærbar og vil gerne have internet på den. Mit værelse er ca. 50 m. fra mine forældres computer, hermed bredbåndsmodem. Mit spørgsmål er hvad jeg skal bruge for at koble min bærbar på nettet. Der er netværkskort i computeren, og jeg har prøvet at tilslutte adsl-modemet min bærbar, det virker fint. Er det nok at koble en switch til modemmet og så mine forældres og min egen computer til switchen. Jeg går ud fra at jeg ikke behøver en router/ny IP-adr så længe jeg ikke ønsker at være på nettet samtidig med mine forældre. Er en switch nok? Eller hvad kræver det? Jeg har et netværkskabel på 50 meter, men det er surt at skulle skifte mellem mit og mine forældres kabel i adsl-modemmet hver gang jeg skal på. Kan switchen klarer det?
Avatar billede rebecca Novice
23. marts 2004 - 16:03 #1
Ja du har sådan set selv svaret, en switch er nok :o) husk at netkablet ikke skal være krydset fra pc til switch
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. marts 2004 - 16:04 #2
Det vil det normalt være, lidt afhængig af hvilket abonnement dine forældre har. Hvis de kun har en fast IP adresse, kan kune en maskine ad gangen være på nettet, og det vil være den der først tændes, da det er den der får den faste IP adresse. Med 2 dynamiske (eller 2 faste) kan man have 2 maskiner på samtidig.

Hvis du har en fast ipadresse, kan du få flere maskiner på nettet, hvis derer NAT i routeren.

Du skal undersøge hvilket abonnement I har og om der er NAT i jeres router.
Avatar billede rebecca Novice
23. marts 2004 - 16:05 #3
ps....Hvis det er Tdc adsl har i 2 dynamiske ip adresser eller en fast ip adresse (den sidste normalt med en router tilsluttet)
Avatar billede rebecca Novice
23. marts 2004 - 16:06 #4
Da du skriver dine forældre har bredbåndsmodem er en switch løsningen
Avatar billede troels.k.c Nybegynder
23. marts 2004 - 16:13 #5
Tak for svaret. Bufferzone gav ifølge min mening det mest kvalificerede svar. Tak