Avatar billede blanked Nybegynder
23. marts 2004 - 15:45 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Fil, der ikke kan formateres væk.

Hej...

Jeg fik for nylig en ny harddisk i fødselsdagsgave... Og installationen gik da også glat... Nu er problemet bare, at den gamle harddisk var delt i to drev.... Det skulle jo gerne ændres... Jeg fik af vide at jeg skulle installere mit windows igen (xp) og der inde i menuen ville komme et sted hvor jeg kunne slette de forskellige drev... Det gjorde der også... Jeg fik slettet mit gamle D drev, men kunne ikke slette C... Nå tænkte jeg... Så installerer jeg windows på C, og går ind og formaterer det....
MEN da windows var installeret og jeg var igang med formateringen, kunne den åbenbart ikke fuldføres... Jeg gik derefter igang med manuelt at slette alle filer på drevet, og endte til sidst med en eneste, skjult, fil som hverken kan slettes ved normal sletning eller formatering... Jeg kan hellere ikke flytte eller kopiere filen... Stien til filen er: C:\documents and settings\brugernavn(troelsss)\lokale instillinger\temporary internet files\content.IE5\UMR6HYF\filen    filen hedder/kalder sig: search[1]

Og er røvirriterende...  nogle der kan hjælpe??

Hilsen Troels
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. marts 2004 - 16:05 #1
Avatar billede zenze Nybegynder
23. marts 2004 - 16:47 #2
Hent ISO til "The Ultimate BootCD" her:
http://www.ultimatebootcd.com/
Så har du et universalværktøj til de fleste harddiske, filsystemer og utilities til diagnosticering, ghosting etc.
Avatar billede oniel Nybegynder
23. marts 2004 - 19:10 #3
Log på som Administrator.
Under egenskaber for mappen hvor filen ligger skal du ind og overtage ejerskabet.
Så skulle du kunne slette filen - eller gøre hvad du ellers lyster!

Filen er oprettet af en anden bruger (profil) og er derfor låst - Kun med administrator-kontoen kan du overtage ejerskabet.
Avatar billede blanked Nybegynder
24. marts 2004 - 17:23 #4
Jeg brugte programmet killdisk... Men nu kan jeg ikke få gang i computeren overhovedet... Jeg booter på Win xp cd'en og vil installere Windows, men en blå skærm kommer op i løbet af processen (inden jeg overhovedet vælger installereringsdrev) og siger jeg ikke har plads nok eller at jeg måske skal opdatere mine skærmdrivere.. Den siger også det måske er bios den er gal med, men det virker meget sært, inden jeg brugte killdisk kunne jeg da ihvertfald komme ind i windows... Nogle forslag??
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. marts 2004 - 17:27 #5
prøv at ressete bios..?
og hvis du har et styrersystem på den anden partition, så lav en repair.
Avatar billede blanked Nybegynder
24. marts 2004 - 18:37 #6
Hvis du med reesete mener bruge optimal eller best performance instillinger så virker det ikke... Jeg har en partiotion, men den er begyndt at sige noget med hardware til harddisken og kunne på et tidspunkt ikke finde den gamle... kunne det være noget med ledningerne?? eller..?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. marts 2004 - 19:09 #7
det kan meget vel være kablet.
Reset bios, man flytter en jumper der sidder tæt på batterriet (tit jp 4-> 5)
ellrs fjern batteriet, et øjeblik..men husk at configurere din bios igen.
Avatar billede blanked Nybegynder
24. marts 2004 - 20:58 #8
OK... Nu har jeg skrevet fejlene ned...

Når jeg booter på Harddisken (IDE-0) skriver den følgende inden den kommer igang med loadingen af windows:
Windows kunne ikke starte på grund af problemer med konfigurationen af hardwaren til harddisken. Den valgte startdiskette kunne ikke læses, kontroller boot-stien og hardwaren til harddisken. Se i windows-dokumentationen for at få oplysninger om krav til hardware og diskkonfiguration, yderligere oplysninger kan findes i hardware-reference manualen.

Når jeg booter på cd, og vil installere windows igen skriver den:

Der er fundet en fejl, og windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadigelse af computeren.
Hvis det er første gang, at du har set denne stopfejl, skal du genstarte computeren. Hvis skærmbilledet vises igen, skal du gøre følgende:
Sørg for at have tilstrækkelig diskplads (har over 100 GB). Hvis en driver identificeres i stopmeddelelsen, skal du deaktivere driveren eller kontrollere hos producenten, om der er opdateringer til driveren. Prøv at udskifte skærmkortene.
Spørg hardware forhandleren, om der er opdateringer til BIOS. Deaktiver nogle indstilinger til BIOS-hukommelsen, f.eks. caching eller afskygning. Hvis du skal bruge fejlsikret tilstand til at fjerne eller deaktivere komponenter, skal du genstarte computeren og trykke på F8 for at vælge Avancerede startindstillinger og derefter vælge fejlsikret tilstand.
Tekniske oplysninger:
*** STOP: 0x0000008E (0xc0000006, 0x808550d0, 0xf70cda14, 0x00000000)

Hvis jeg prøver at reparere windows genstarter computeren bare...

Jeg har ingen anelse om hvad der er galt, men det stinker....
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. marts 2004 - 21:31 #9
er den hd jumpet rigtigt, og har du prøvet et andet kabel..??
prøv evt. at dele hdén op med feks f-disk..??
Avatar billede bouggi Nybegynder
24. marts 2004 - 21:37 #10
Nu har jeg ikke den store tillid til killdisk
Men istedet ville jeg da anbefale Gdisk..

¨Hentes her..
Samt info om at bruge den..

Nogen spørgsmål.. fyr løs

Har endnu ikke set en disk  Gdisk ikke kunne fixe
Avatar billede bouggi Nybegynder
24. marts 2004 - 21:43 #11
Avatar billede blanked Nybegynder
11. april 2004 - 21:47 #12
Jeg har fundet ud af det... Efter killdisk smadrede den gamle, har jeg droppet den lige nu... Jeg fik bootet den gamle vha. en win 98 boot disk og lavet en partition.. Jeg ved ikke hvordan men nu kører det :D

Tak for alle svarene
Avatar billede bartfreak Nybegynder
19. maj 2004 - 17:41 #13
stop fejlen antyder det er noget med ram..
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q315335
Avatar billede bartfreak Nybegynder
19. maj 2004 - 17:45 #14
undskyld spam..ellers kig her.
http://www.eksperten.dk/spm/488496