Avatar billede hjalten5 Nybegynder
23. marts 2004 - 15:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan angives startdirectory i apache?

Jeg har sat phpBB2 op og det spiller, men jeg får hele tiden mit apache/htdocs bibliotek til at vise phpBB2 directoriet og det er først der man kommer direkte til forummet.

Jeg kører windows og har prøvet at lede efter apache conf.

Tak
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2004 - 15:05 #1
Åben httpd.conf i notepad, og lav en søgning på apache/htdocs og find "Documentroot"
Avatar billede hjalten5 Nybegynder
23. marts 2004 - 15:07 #2
den har jeg fundet og angivet til "apache/htdocs/phpBB2" og også nedenunder er der en de anbefaler man kalder det samme som document root.

er der nogle settings i phpBB2 jeg skal lave?

kan ikke teste eksternt fordi min router ikke kan unchecke loopback :(
Avatar billede hjalten5 Nybegynder
23. marts 2004 - 15:12 #3
nu virker det, jeg havde kun startet apache, jeg havde ikke lukket den ned DOH
Avatar billede hjalten5 Nybegynder
23. marts 2004 - 18:11 #4
sådan