Avatar billede killex Nybegynder
21. marts 2004 - 18:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med ftp

Jeg har sat en lille ftp server op, jeg bruger programmet Raiden FTPD, problemet er bare at andre kan ikke logge på den.

Jeg har for kort tid siden fået en router koplet til mit internet, og det er først derefter at problemet er opstået, så jeg går ud fra at det er et indstillings problem. Men da jeg ikke er ekspert i at indstille routere, kunne jeg godt bruge et par tricks.

Min router er en Linksys BEFSR41
Avatar billede killex Nybegynder
22. marts 2004 - 13:57 #1
Er der slet ikke nogen der ved hvad det kunne være
Avatar billede pytman Nybegynder
22. marts 2004 - 14:00 #2
Hmm.. Når du nu har fået en router har du fået en "intern" ip altså sikkert 10.0.0.x eller 192.168.0.x eller lignende..

Kender ikke lige det FTP program du omtaler.. MEN med SERV-U skal du indtaste den lokale ip i programmet.. Kan ikke husker under hvor og har ikke mulighed for at tjekke det lige nu da jeg lige sidder på arbejdet. Men i aften kan jeg lige kigge.. Når jeg kommer hjem. Håber det gav lidt hjælp til du EVT selv kan kigge programmet lidt igennem kan være du kan finde det sted IP'en skal indtastes i.

</Pytter>
Avatar billede pytman Nybegynder
22. marts 2004 - 14:01 #3
Det kan DOG også være portene er lukket.. VED det ikke da jeg ikke lige kender den router ud omtaler og hvordan din opsætning af routeren er..
Avatar billede killex Nybegynder
22. marts 2004 - 14:54 #4
Jeg har fået tildelt både en Intern og Ekstern, hvilket mit ftp program selv fandt ud af, men alligevel kan jeg ikke logge på min ftp mere

Eller dvs den kan slet ikke få forbindelse til ip adressen
Avatar billede pytman Nybegynder
22. marts 2004 - 14:54 #5
Jeg tjekker lige det program du omtaler..

Vender tilbage
Avatar billede pytman Nybegynder
22. marts 2004 - 14:56 #6
Hehe søgte på Google efter det program du omtalte og fandt det her

http://www.raidenftpd.com/en/raiden-ftpd-doc/howto-setup-ip.html

Ved ikke om det kan hjælpe men tjek det engang.. :)
Avatar billede jpvj Nybegynder
22. marts 2004 - 14:57 #7
Først og fremmest bliver du nødt til at oplyse din netværks konfiguration, dvs. hvilke IP numre kører du med internet, externt samt hvilken IP adresse er din FTP server konfigurert til at lytte på.

Hvis din FTP server står bag en NAT'in router (og det gør den), så har du allerede den første håndfuld problemer.

Jeg vil anbefale dig at læse (og helst forstå) følgende artikel, der ganske klart og enkelt beskriver hvorledes FTP protokollen kommunikerer: http://slacksite.com/other/ftp.html

Så burde du kunne se hvilke problemer du har, de mulige løsninger og begrængsninger.
Avatar billede pytman Nybegynder
22. marts 2004 - 14:58 #8
Tak tak jpvj man bliver klogere og klogere for hver dag der går :)

Har længe let efter sådan en røvfuld af en artikel om FTP..

</Pytter>