Avatar billede xnk Nybegynder
20. marts 2004 - 23:50 Der er 99 kommentarer og
1 løsning

Min com fryser når den bliver overbelastet.

min com fryser og genstarter den har gjordt det 8 gange på på 5 min. Den fryser i cs. og mirc og msn og så når jeg er på ventrilo. Den er lige blevet formateret og der ligger kun cs og mirc og ventrilo på det er umuligt at update windows fordi så fryser den . den fryser når den bliver "overbelastet". ps det er ikke virus eller min cpu der er for varm og heller ikke ramne der er er noget med. !!

Mangler virkilig hjælp så nede under ser i min com hvis det kan være til hjælp.

Den er helt ny
2.8 intel p4
512 ddr ram
geforce fx 5600 - 256 ram
Spacewalker AB48PN
80 GB , ATA - 133
Med optisk drev
Avatar billede doomaddict Nybegynder
21. marts 2004 - 01:48 #1
Har du selv samlet den?
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 10:02 #2
nej har ikke selv samlet den
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
21. marts 2004 - 10:10 #3
Har en ide om at din CPU måske bliver for varm.
Prøv følgende:
Lige efter computeren har genstartet, hop ind i bios og tjek din system samt CPU temperatur.

Hvad stod der?
Hvad system har du?
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 10:14 #4
tidligt at smide et svar *G*

http://www.eksperten.dk/spm/479896  test for varme med det her.

Kommer der en nedtællingsboks frem?
Var du koblet på nettet da du formaterede og installerede?
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 10:16 #5
Du siger det ikke er virus, men det tror jeg faktisk det er :))

Sådan stopper du den i at genstarte hvis du har xp??

Start>kontrolpanel>system>advanceret>start og genoprettelse>fjern fluebenet i genstart automatisk
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 10:51 #7
Tror ikke det er en virus - Fordi den er blevet formater 2tal sådan der ikke kan var virus på.. og har fjernet de viruser der var :D.

Ang det med bios aner sq ikke noget om bios jeg er ikke spc god til coms..

har xp pro og ird jeg ved jo godt at den ikke genstarter hvis jeg slår det der fra men så kommer den blå skærm bare frem og visen en masse tal . og så skal jeg alligevel genstarte..

:)
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 10:53 #8
Hmm ja var koblet til nettet da jeg formateret..
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
21. marts 2004 - 11:03 #9
for at komme ind i bios, skal du med det samme, ligefter den har genstartet trykke et par gange på [DEL]-knappen.

Du vil nu komme ind i bios'en, ved at se et par af menuerne igennem, skulle der gerne stå noget i stil med "hardware monitoring", navnet kan variere fra bios til bios, men der vil du kunne se sytem og CPU temperaturen.
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 11:06 #10
ok det prøver jeg om 2 min.. :D
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 11:34 #11
Det har taget lidt tid at svare pga min com genstartede pga alle de banner der er herinde så blev den overbelastet :P - men

Jeg gik ind i Pc/healt i biosen

Der stod der

Shutdown tempratur : 75 c / 167 f

System tempratur : 24
Cpu tempratur : 45-47
Pwm Tempratur 28-29
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
21. marts 2004 - 11:42 #12
hmm så burde det jo ikke have nogen betydning.
Har haft min P4 op på over 55 grader uden den gik ned.
Men prøv at hente og installere programmet Motherboard Monitor, fra siden her http://www.tweak.dk/tools.php
Men programmet, kan du holde øje med din CPU og System temperatur, mens du er inde i windows, du kan sætte programmet op til konstant at vise din system og CPU temperatur i hjørnet af skærmen.

Efter du har installeret programmet, så hold lige øje med hvad temperaturen kommer op på, før computeren genstarter.
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 12:07 #13
Som sagt så angriber blaster omgående hvis du er koblet på nettet mens du formatere og ikke har SP lagt ind.

Jeg vil næsten vædde med du har virus
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 12:09 #14
hmm hvordan undersøger jeg om jeg har
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 12:46 #15
prøv en online scanner. Men har du været på nettet mens du formaterede og installerede uden beskyttelse så tror jeg fejlen er der.

Prøv panda's scanner online
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 13:31 #16
så har jeg skannede min com .. ingen virus blev fundet med den der Panda-

Hvad kan der være galt :S
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 13:32 #17
Du har alle windows updates ikke.
Og din Dcom er lukket ikke?
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 13:33 #18
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#dcom

hent lige de update og luk Dcom inden vi går videre :)
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 13:33 #19
har ikke alle der er nogle få er mangler - og Dcom er ? :P som sagt er jeg ikke den bedste til computere :D
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 13:35 #20
Det tager jo 1000 år at dl de opdateringen deres server er sq dårlig :P downloader med 5/kb .. . har 512/512 :(
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 13:37 #21
ja hvis ikke du har de updates er årsag garanteret der. Det er jo tåbligt ikke at hante dem ned. Din pc er totalt sårbar for virus angreb og generelt en maskine der ikke kommer til at virke ordenligt. Der er jo en årsag til de laver dem
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 13:37 #22
ja det er der jo nok men har prøvet at hente dem 4 gange som sagt genstarter den når den bliver overbelastet.. men prøver da bare igen :(
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 13:38 #23
du får den ikke til at virke stabilt uden tro mig
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
21. marts 2004 - 13:39 #24
Har du testet det jeg skrev?
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 13:40 #25
er ved at hente dem nu der mangler der manglede 4 små ting er ved at dl dem nu :d
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 13:41 #26
Ja online panda virus scan ? det du mener ? det har jeg.. gjordt..
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 13:41 #27
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 13:43 #28
jo det der jeg henter og Spirit troede det var ird der skrev. Det program der fattede jeg :S av :( sry men har taget siden af mit kabinet og sa gamede jeg noget cs .. kunne game ca 10 min mere.. :D
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 13:51 #29
Jeg skal til squash :P kommer om 1 time igen sry men bare skriv jeg skal nok svare så hurtigt jeg kan!
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 13:53 #30
Ta den tid du skal bruge :)
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 15:24 #31
ja så jeg tilbage :D Jeg vil lige se hvor varm min cpu er når jeg har taget kabinettet af . Hvad skal den ca lig pa ?

og opdateringerne er færdige hvordan skal jeg nu sikre jeg ikke har blaster ?
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 15:24 #32
Du skal lukke din Dcom og så køre en scanning med panda igen eller housecall
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 15:25 #33
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 15:30 #34
Hvordan lukker jeg DcoM ?
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 15:30 #35
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 15:34 #36
Hvad er Dcom endelig ? :P

er ved at kører den panda scan
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 15:36 #37
Hvad er Windows DCom? DCom står for "Distributed Component Object Model" og er forløberen for ActiveX, som kan være en god hjælp for pc-brugeren, men som også kan være en skadelig komponent i forkerte hænder. DCom følger stadig med et Windows styresystem. Hvem bruger DCom? Svar: Ingen. Hvem ønsker DCom? Svar: Ingen. Hvorfor er det så indbygget i Windows? Godt spørgsmål, men Microsoft ved det næppe selv.

Hvorfor skal jeg deaktivere DCom? Fordi DCom kan give adgang for "ubudne gæster", samtidig med at orme kan udnytte det sikkerhedsbrist, DCom giver. Det er lige netop DCom, som har givet anledning til at f.eks. Blaster har kunnet sprede sig på ikke-opdaterede Windows styresystemer

paste fra www.spywarefri.dk
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 15:37 #38
Ok nice tak :D men skal jeg har det disaple hele tiden eller skal jeg tage det på igen ?
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 15:39 #39
Nej den skal altid være disablet.

Du har også firewall og antivirus på pc'en ikke?
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 15:40 #40
har ikke en firewall men har antivirus - gider ikke have firewall uanset hvad du siger :(

Den fandt ingen viruser.. :)
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 15:42 #41
*LOL* hvorfor er det så liiige du ikke vil det?????du leget livet farligt
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 15:44 #42
Med fare for at genere dig, så må jeg sige det er det dummeste jeg har hørt i dag *G*
Undskyld ikke for at genere ok :)

Men din pc er jo totalt blottet.
Gør dig selv en tjeneste og hent en free på nettet. Evt. sygate som er certificeret
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 15:44 #43
Ja jeg lever livet farligt :D

Live with the pain
Ore die LoL
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 15:45 #44
:D
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 15:45 #45
Jeg henter en når min com er fixet!

Har du andre ider?

Det jo ikke virus ?
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 15:46 #46
http://grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2

prøv lige dette.

Tryk først på commen ports, når den er færdig så test service port.

Grin så når du ser hvor udsat du er med alle de porte åben
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 15:49 #47
Ja har du første hentet alle og jeg mener ALLE opdates til XP
Lukket Dcom og genstartet og testet fri for virus med de to scannere jeg linker til selv om jeg synes det er vildt du kan teste dem så hurtigt

Så er jeg lidt for herrens mark
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 15:49 #48
LoL

Ja det fint når jeg bliver hacket skal jeg nok tænke på dig og så sige OMFG hvorfor lyttede jeg ikke til ird men skal nok download en firewall - men først vl jeg gerne ha fixet min com.. hvad hjælper det med en firewall og anti virus når ens com alligevel ikke dur ?
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 15:50 #49
http://housecall.trendmicro.com/
prøver lige den :) og jeg er os lidt :S
Men jeg må sq da kunne få byttet den her com ?
det er vel en hardware fejl ?
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 15:52 #50
Der har du helt ret *G*

HVIS jeg var dig ville jeg starte helt forfra. Bruge de links jeg smider her
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#generelt

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#dcom

og så i denne rækkefølge. Så ville jeg installere en god firewall og et godt antivirus program. Dernæst ville jeg installere drivere til bundkort, grafikkort og intet andet. Så ville jeg køre med det en uges tid og se hvad der skete, derefter ville jeg stille og rolig begynde at installere de sidste ting en af gangen og teste det lidt inden jeg installere næste ting :)

Det er den måde jeg selv fejlfinder på
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 15:53 #51
Har du en markant hardware fejl står den under enhedsorienteringen
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 15:53 #52
Ja jeg tester dem hurtigt pga den er lige blevet formateret der ligger jo nada på den.. jo mirc os steam det os det eneste.. det fylder jo nada ?
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 15:55 #53
Fjern den steam det kan også crap det lidt for dig, og mirc er kun til download af pirat skidt *G*

Jeg skal snart smutte, men hjælper dig sekf færdig når jeg er begyndt :)

ICQ:341639301 der kan du altid fange mig og det skal intet koste udover et tak :)
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 15:56 #54
har ikke irq men har mirc og msn ! :P

Og ja Tak for hjælpen intil vidre ! !
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 15:56 #55
Jeg skal også lige ha læst tråden igennem igen for har glemt hvad vi HAR prøvet :)
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 15:57 #56
lol fedt den genstartede imens jeg testede den ved housecall
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 15:58 #57
De grunde jeg mener kan være årsagen er:

Varme
Dårlige RAM
Skift grasfikkorts driver
For lille PSU eller defekt
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 15:59 #58
Vi stopper den lige med at genstarte så :)

Start>kontrolpanel>system>advanceret> instillinger for start og genoprettelse og fjern så fluebenet i genstart automatisk
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 15:59 #59
Ok !

Som sagt er den ny og har haft den til repration 2 gange begge gange har de sagt den fejler nada men det kan jo ikke passe ? + de vil ikke give penge tilbage når det er en "SOFTWARE" fejl .. Kan jeg bevise at det ikke er en software fejl er jeg os kommet langt ! :D så kan de jo ikke sige det er
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 16:00 #60
Jamen det hjælper jo ikke så kommer den der blå skærm jo bare frem og den er max provo ! og så skal jeg jo alligevel bare manuelt selv genstart.. :D
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 16:01 #61
Nej den gør ikke
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 16:02 #62
Sådan house call er færdig med at scan den fandt 0 viruser..

Og jeg går ind og sætter automatisk genstart fra men hvis der kommer den blå skærm skylder du mig en cola :D
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 16:02 #63
*GGG*
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 16:03 #64
Jeg forsøger lige at hente en ven der kender lidt til hijackthis for vil være siker på det virus inden vi prøver andet
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 16:04 #65
Hvad by bor du i så sender jeg computeren til dig :D
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 16:05 #66
Måtte du gerne :)
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 16:06 #67
Okay ;) .... :)
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 16:06 #68
Det er ikke dig der lige smed karma på mig vel???
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 16:06 #69
:P hvor bor du ? kbh ? århus ? vejle ? Alborg ?
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 16:07 #70
Karma nej :p
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 16:07 #71
En byen udenfor Aalborg
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 16:08 #72
kk .. :D

Hmm skal bare have et bevis på det IKKE er software fejl så kan jeg jo få mine penge tilbage :)
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 16:11 #73
har lige tjekket min cpu den ligger på 32 nu så det ikke den der bliver for varm -
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 16:12 #74
Den er ikke for varm nej.

Bliver nødtil at smutte men lover at vende tilbage. vi SKAL have det løst :)

Ha det godt
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 16:12 #75
Ilm - Tak for hjælpen intil vidre !
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 16:15 #76
any time
Avatar billede xnk Nybegynder
21. marts 2004 - 22:03 #77
Yea sådan du skylder mig en cola :D

Den genstarter nu hele tiden med den klamme blå skærm ! hader den skærm :D
Avatar billede ird Praktikant
21. marts 2004 - 23:27 #78
Tror du skal starte forfra.
Avatar billede xnk Nybegynder
22. marts 2004 - 08:36 #79
Starte forfra -
Hvad mener du ? installer xp igen ? og kom lige i tanke på at jeg ikke var på nettet da jeg installerede xp :D :P lol

Nogle ider ? :P jeg er gået kold :P
Avatar billede ird Praktikant
22. marts 2004 - 08:58 #80
Hmm hmmm har du selv monteret maskinen?
Avatar billede xnk Nybegynder
22. marts 2004 - 08:59 #81
nope :P
Avatar billede ird Praktikant
22. marts 2004 - 09:17 #82
Havde du prøvet med andre RAM
Andet grafikkort?
Avatar billede xnk Nybegynder
22. marts 2004 - 19:06 #83
Nej har ikke seæv monteret den -

Og nej har ikke prøvet med andre RAM og andet grafik kort hvor skulle jeg få det fra :P
Avatar billede xnk Nybegynder
22. marts 2004 - 19:06 #84
Har den ikke hjemme lige nu fordi den er sendt til repration igen :D de skal sq se med deres blinde øjne den fryser hver ½ min
Avatar billede ird Praktikant
23. marts 2004 - 08:05 #85
Håber lige du vender tilbage
Avatar billede xnk Nybegynder
23. marts 2004 - 17:11 #86
Ja jeg skriver når den er hjemme igen

;)
Avatar billede ird Praktikant
24. marts 2004 - 09:00 #87
Super :((
Avatar billede ird Praktikant
28. marts 2004 - 16:46 #88
hvordan står det til
Avatar billede xnk Nybegynder
30. marts 2004 - 12:17 #89
Jeg venter på at kvickley der hvor jeg har købt den :P :P lol skal tage stilling til om jeg kan få pengene tilbage og evt få en ny. Har ventet i 2 uger nu :P men håber snart de finder ud af noget de skulle ha ringet senest idag med gjorde det ikke :( så håber de ringer imorgen. : Ird add tigerzom@hotmail.com på msn. Er online 3-4 timer hver dag.. :)
Avatar billede ird Praktikant
30. marts 2004 - 12:18 #90
har kun ICQ

Smider et svar itilfælde af jeg hjalp dig
Avatar billede xnk Nybegynder
30. marts 2004 - 12:21 #91
Ja men tror ikke jeg kan få pengene så skal jeg jo have computeren tilbage :P så kan du jo hjælpe igen fordi et eller andet skal jeg jo gøre med den 7000 splt ! :P
Avatar billede ird Praktikant
30. marts 2004 - 12:23 #92
*G* bare sig til jeg er frisk
Avatar billede xnk Nybegynder
30. marts 2004 - 12:24 #93
heh :) er du ikke på mirc?
Avatar billede ird Praktikant
30. marts 2004 - 12:25 #94
Nope kun ICQ..kan ses på minisite her på E
Avatar billede xnk Nybegynder
30. marts 2004 - 12:26 #95
:P
Avatar billede xnk Nybegynder
02. april 2004 - 19:58 #96
ENDELIG har jeg fået pengene tilbage og skal til at købe en ny computer .. . :P
Viser lige den her - Hvad syntes i/du?

Pentium 4 (Intel Boxed)    Pentium 4 / 2.8 GHz / 800 MHz / 1 MB

HDD: (Bj trading)

Maxtor DiamondMax Plus 9    Standard / 3.5" x 1/3H / 160 GB / 7200 rpm / 8 MB / 9 ms / DMA/ATA-133 (Ultra) Fast Drives / 133 MBp

RAMM: (bob.dk)

Kingston 1 stk. 512 MB    DDR SDRAM / PC3200 / 400 MHz / CL3 / DRAM

Graffikort:(topdata)

Point of View GeForce FX 5900 XT    NVidia GeForce FX 5900XT / AGP 8x / 128 MB / 2048 x 1536

Kabinet: (chippen.dk)

Raidmax Raidmax 868 GUL, Et flot Premoddet kabinet, fra Raidmax, med sin helt egen stil i vinduet på siden, der medfølger 3 blæsere.

Strøm (BJtrading)

STR-2-7 Strømforsyning ATX 430 Watt

DVD/Cdrom: (BJtrading)

LiteOn LDW-851S    40x (CD) / 12x (DVD) / 40x (CD) / 4x (DVD-R) / 8x (DVD+R) / 24x (CD) / 2x (DVD-RW) / 4x (DVD+RW) / D

Adrev:  (BJTRADING)+

FL-5-0 Sony diskettedrev 3,5

___________________________________________
Avatar billede ird Praktikant
03. april 2004 - 07:06 #97
helt okay
Avatar billede xnk Nybegynder
09. april 2004 - 11:01 #98
Nu genstarter den her lidt ligsom den anden - kan det være noget at gøre med min ip ?
der kommer nemlig en advarsel op nogle gange Ip konfligt osv..
Avatar billede ird Praktikant
09. april 2004 - 11:05 #99
Tror du er befængt med virus!
Prøv at starte helt forfra med at formatere og installere det hele.

Men HUSK at gøre det i den korrekte rækkefølge og ikke være på nettet samtidigt...

Kommentar: ird
Avatar billede xnk Nybegynder
09. april 2004 - 11:07 #100
Den blev samlet igår - og så blev der installerede Xp pro (uden at være på nettet) Bagefter med det samme Norton Anti virus fuld opdateret og det samme er windows - og self alle mine drivere