Avatar billede cowboy Nybegynder
05. februar 2001 - 00:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

lukning af side

Hvordan kan man lukke en side automatisk, uden at den explorer kommer frem og spørg om man nu vil lukke den. Det skal forståes således at når siden er gået fra normal og til fullscreen. Så den side bagved, den skal bare lukke og forsvinde ????
Avatar billede nixen Nybegynder
05. februar 2001 - 00:58 #1
problemet er at du ikke selv har startet den side der åbner fuldskærmsvinduet; derfor ligger den \"browser-session\" eller hvad det nu hedder fuldstændigt uden for din kontrol - du kan_ikke slippe af med den confirm-dialog medmindre det er et vindue du selv har åbnet...
Avatar billede seider Nybegynder
05. februar 2001 - 06:39 #2
Hmm. du kan jo prøve med en parent.close

/* Seider */
Avatar billede nixen Nybegynder
05. februar 2001 - 10:26 #3
seider>> Jo, det kan man da, det virker bare ikke :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. februar 2001 - 22:11 #4
Det lyder som du åbner en ny side med window.open(\'nyfil.html\',...);  og så vil have det gamle vindue til at lukke sig.

en anden måde at opnå noget nær det samme er at loade filen til det gamle vindue og så maximere det gamle vindue. noget i retning af:

<script language=\'javascript\'> <!--

function linkToFull( url ) {
  window.location.href = url;
  window.moveTo( 0, 0 );
  window.resizeTo( screen.availWidth, screen.availHeight );
  // ikke alle IE-versioner undestøtter screen.availWidth og screen.availHeight.
  // check og se om det er tilstrækkelig compatibelt.
}; //end linkToFull( string )

// --> </script>

i din tekst kan du så lave et link såsom:

<a href=\'java script:linkToFull( \"nyfil.html\" );\'>klik her for at miste adgangen til de andre vinduer på din desktop</a>

mvh JakobA