Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2004 - 17:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at vælge trådløs router

Jeg vil gerne have et trådløst netværk derhjemme til at dele internetforbindelsen ud til 2 stationære PCer. Jeg går meget op i at signalet skal være stærkt og ikke bliver forstyrret, og jeg har hørt at 802.11b skulle være ret usikkert på de punkter. Der er ca. 10 meter mellem computerne, og der er 1 væg imellem. Det jeg gerne vil have er:
Stærkt signal
2 netkort (fra samme producent) + router sammenlagt max. 1400 kr.
helst mere end 11mbit
rimelig kvalitet
et link til produktet
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. marts 2004 - 17:52 #1
Linksys Wireless G har fået rigtig gode anmeldelser. Jeg har selv lige købt en og er rigtig glad for den. Dette produkt med anbefaling
Avatar billede zynix Nybegynder
18. marts 2004 - 18:01 #2
det her er mit bud, det holder sig godt nok ikke inde for max prisen, men det er noget lækkert udstyr..
har selv et linksys accesspoint, og det køre bare...
med de her dele kan du køre 54 Mbit, men det koster så lige ved 200 over max pris..

Linksys Wireless-G Broadband Router WRT54G
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18516

Linksys Wireless-G PCI Card WMP54G
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18514
Avatar billede microsoft Nybegynder
18. marts 2004 - 21:38 #3
Avatar billede hr.usb Nybegynder
19. marts 2004 - 08:48 #4
Ved køb af en trådløs router skal du være opmærksom på om du kan udskifte antennen på routeren. Kan være en fordel hvis signalstyrken ikke er høj nok.
Du kunne også overveje at bruge en USB adapter i stedet for netkort. Så er du fri for at skille din PC ad. Og så kan du bruge disse på en bærbar også.
dette link
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=322843
vier en trådløs router + USB adapter. Ved køb af en ekstra USB adapter er du kørende for ialt. 1213,-