Avatar billede brilleaben Nybegynder
17. marts 2004 - 21:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Acer Travelmate - vil ikke starte.

Efter flytning fra en adresse til en anden vil min 11 mdr. gamle Acer Travelmate 233 ikke starte.

Hvis jeg forsøger at starte maskinen blinker skærmen som den plejer. Efter lidt tid søges der efter en boot sektor på floppy drevet (som normalt).  Og så slukker maskinen.

Der bliver ikke vist noget som helst på skærmen.

Batteriet er fuldt ladt op.  (Og det sker også når jeg bruger alm. strøm ...)

Nogen ideer?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. marts 2004 - 10:32 #1
siden ingen har svaret, kommer jeg med et bud.
Der er vel ikke noget i drevene, hvis ..så tag det ud.
Prøv om du kan starte på en startdiskette, eller evt. på xp-cdén.
hvis du kan det, så lav en scandisk, og/el. en repair.
Kan du komme i bios, ...hvis..så sæt det til "default"..og check om drevene bliver genkendt.
Hvis du har en recovery, cd el. lign..så prøv med den..O)
Avatar billede 6-pack Nybegynder
18. marts 2004 - 21:14 #2
Ja du ryster nok på hovedet men jeg har også en acer bærbar der gjorde det samme og min løsning var at smække batteriet hårdt i så der må være en eller anden form for dårlig forbindelse der gør at maskinen ikke kan hitte ud af om den er på netspænding eller batteri. min har kørt fint siden da.
Avatar billede brilleaben Nybegynder
19. marts 2004 - 00:23 #3
Tjaaa - det er ret åndssvagt ...!    Det var et "mønster" jeg troede jeg så den anden dag.

Her til eftermiddag havde jeg batteriet ude & smækkede det i.  Maskinen har kørt lige siden.

Sært.
Avatar billede hastek22 Nybegynder
19. marts 2004 - 07:53 #4
Jeg har haft problemer med flere Acer, hvor fejlen viste sig at ligge i strømstikket bag på computeren.
Stikket inde i computeren en meget klejnt og ikke aflastet på anden måde en lodningen på bundkortet. I bedste fald har det været lodningen der har været gået løs på bundkortet, i enkelte tilfælde har stikket været knækket.
Hvis det er lodningen er det en simpel reparation. Hvis stikket er beskadiget er den lidt sværere da det ikke er muligt at opdrive et nyt stik af samme type (tro mig vi har ledt!), men så kan du skifte stikket i både computer og på strømforsyningen.
Avatar billede wipo Mester
22. april 2004 - 19:23 #5
Hej Brilleabe:
Undskyld denne utradionele måde at kontakte dig på(ved at blande mig i et af dine spørgsmål)men jeg mener at have konstateret, at du har ret meget styr på Palm og vil derfor gerne bede dig gå ind på mit spørgsmål (Wipo) idet jeg har haft det stående i snart et par måneder, og der ingen der har bare prøvet at løse mit problem med at jeg ikke kan synche til mit SD card. Jeg har ellers sat 100 point på højkant.
MVH wipo
PS: Håber ikke jeg er kommet i kambolage med reglerne i Eksperten