Avatar billede tholeth Nybegynder
17. marts 2004 - 19:30 Der er 6 kommentarer

IPX - problemer - HJÆLP

Jeg har et IPX problem mellem to computere.
TCP virker fint, og jeg har installeret IPX protokollen.

Men når jeg eks. tester IPX inde i DX-diag, kan computer nr. 1 ikke finde computer nr. 2, men computer nr. 2 kan godt finde computer nr. 1 men kan ikke connecte til den. Og følgende fejlmeddelse kommer:
"DirectPlay test results: Failure at step 10 (Joining Session): HRESULT = 0x80158510 (error code)"
- Problemet opstår også når jeg spiller RA2, hvor den sagtens kan finde de to computere i lobbyen, men når jeg skal joine et spil,kan den det ikke.

Håber der er nogen som kan hjælpe mig med problemet.
Fantastiske Hjerner er velkommen til at svare
;-)
Avatar billede kenp Novice
17. marts 2004 - 19:36 #1
hvorfor forsøger du at bruge IPX inden i Direct X ???? det er jo 2 forskellige ting!
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
17. marts 2004 - 19:37 #2
Under Egenskaber for IPX...

Du skal huske at Ramme-type kan have noget at sige.
Den står vist som default på "Auto"

Sæt den manuelt på begge til enten 802.2 eller 802.3
- prøv med begge to.

Så tror jeg det virker for dig.
Avatar billede tholeth Nybegynder
17. marts 2004 - 19:39 #3
til #2: Ja fordi at man kan teste om IPX virker inde i Direct-X.
Og det er ligesom hele problemstillingen, at IPX ikke virker!!
Avatar billede tholeth Nybegynder
17. marts 2004 - 19:55 #4
til X4all:
Har prøvet det du sagde men det hjalp desværre ikke, kan det være noget med de netværksnumre at gøre måske, de står alle på 000000...
Men ellers er der så andre løsningsforslag?
Avatar billede tholeth Nybegynder
17. marts 2004 - 20:07 #5
:-()
Avatar billede tholeth Nybegynder
20. marts 2004 - 18:27 #6
Hvis der er nogen der kan finde ud af hvad "error code0x80158510" er, vil jeg være meget taknemmelig. Og godtage svaret
:::====[[[[=======>>>>>>>>>>>>>>