Avatar billede cillemadsen Nybegynder
17. marts 2004 - 15:16 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

matematik programmer til PocketPC (Compaq 3950)

Hej ;

Jeg står i den situation at jeg om et par måneder skal til eksamen, og jeg søger derfor relevante programmer til min Pocket PC. Jeg tænker mest af alt på et program som Derive.

Nogle der kan assistere ?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
17. marts 2004 - 15:43 #1
Jeg tror ikke at du finder et bedre program, end det, du allerede har fundet - Jeg har søgt på Nettet efter noget tilsvarende.

Men når du nu kun skal bruge det til eksamen !? Hvorfor så ikke bare bruge det i den trial udgave, som du kan downloade !?

/Martin
Avatar billede cillemadsen Nybegynder
17. marts 2004 - 15:49 #2
tror ikke det findes i pocket pc udgave
Avatar billede martinowitz Nybegynder
17. marts 2004 - 15:51 #3
Måske det her kan hjælpe dig:

http://www.pirrama.com/

/Martin
Avatar billede jeppe_k Nybegynder
17. marts 2004 - 16:02 #4
Hvad læser du og hvilke eksaminer  regner du med at bruge PPC'en til
Avatar billede cillemadsen Nybegynder
17. marts 2004 - 16:08 #5
kun matematik på HH, a niveau det skal ikke kunne det ville, helst:

Differentiere
Integrere

tegne grafer...
Avatar billede nmh Nybegynder
17. marts 2004 - 16:15 #6
Må I ikke have en alm. bærbar eller stationær computer med?
Derive vil være perfekt, til det du nævner, men jeg tvivler på, det findes til en Pocket PC, i hvert fald ikke test-versionen.
Avatar billede cillemadsen Nybegynder
17. marts 2004 - 16:20 #7
jo det må vi, men jeg synes bare det ville være nemmere at have den helt lille med hvis der fandtes et program der kunne det, så skal man ikke side helt alene og forladt i et andet lokale :-)
Avatar billede jeppe_k Nybegynder
17. marts 2004 - 16:25 #8
Der findes mange programmer, Jeg går udfra at du bare skal intergerer on diff. på funktioner der kun har værdier ik ???
Avatar billede cillemadsen Nybegynder
17. marts 2004 - 16:27 #9
jo bare simple ting som int( f(x) dx )
Avatar billede jeppe_k Nybegynder
17. marts 2004 - 16:46 #10
Jeg tror du vil elske dette program :-)  http://www.sigmasoftc.com/products/pocket_atlantis/
Avatar billede jeppe_k Nybegynder
17. marts 2004 - 17:16 #11
Eller prøv denne http://ravend.com/
Avatar billede nmh Nybegynder
17. marts 2004 - 18:50 #12
Derive kan regne symbolsk. Dvs. du kan få Derive til at differentiere funktioner og udregne integraler (både bestemte og ubestemte) samt løse ligninger og reducere regneudtryk.
Og Derive kan naturligvis også tegne grafer.
Du kan hente en demoversion her. Den vil fungere i 30 dage.
http://education.ti.com/us/product/software/derive/down/download.html
Avatar billede jeppe_k Nybegynder
17. marts 2004 - 18:52 #13
til nmh, problemet er vel bare at derive ikke fåes til PDA'er
Avatar billede nmh Nybegynder
17. marts 2004 - 18:59 #14
Ja, det er jeg klar over. Men jeg ville bare lige fortælle dig lidt mere om dette program.
Jeg tror som sagt, ikke du kan finde "et rigtigt" matematik program til en pocket pc.
Men det er selvfølgelig en smagssag, hvilken maskine, du vil bruge. og bruger mest Derive og en gammel TI30 lommeregSelv er jeg helt gået bort fra grafiskelommeregnere ner.
Avatar billede jeppe_k Nybegynder
17. marts 2004 - 22:30 #15
til nmh: undskyld det skulle ikke opfattest som et surt opstød :-) Jeg kan vel egentlig kun give dig ret ang. grafik lommeregnere, jeg er selv fra en tid hvor man ikke havde det, så jeg har aldrig rigtig brugt det .
Avatar billede nmh Nybegynder
17. marts 2004 - 22:32 #16
jeg opfattede det skam ikke som et surt opstød. :o)
Avatar billede jeppe_k Nybegynder
17. marts 2004 - 22:54 #17
ok
Avatar billede cillemadsen Nybegynder
17. april 2004 - 14:51 #18
jeg har ledt og ledt lige siden, og håber min tråd ikke er død :-)

jeg fandt dette i dag:

http://people.uncw.edu/hermanr/TechFiles/PPCMathSite.htm

der står da at derive godt kan køres på PocketPC, nogle der kan uddybe, evt guide videre fra teksten ?
Avatar billede cillemadsen Nybegynder
17. april 2004 - 15:34 #19
pleeeeeeeeease