Avatar billede viuf Juniormester
04. februar 2001 - 15:46 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

ang. netværk

kan man i netværk se den ene computers skrivebord og styre denne med den anden computer så som at slukke, indstille i kontrolpanel, pauseskærm osv. ?
og hvordan gør man ?
Tak
Avatar billede riversen Nybegynder
04. februar 2001 - 15:49 #1
ja, det kan sagtens lade sig gøre.

Hvis du lige kan vente til en gang i morgen så har jeg måske et program til. Jeg er selv ved at teste det.

Evt. kontakt over icq 19463099

Avatar billede riversen Nybegynder
04. februar 2001 - 15:49 #2
frem for alt...det er freeware
Avatar billede seider Nybegynder
04. februar 2001 - 15:59 #3
PC-anywhere kan administrere maskiner, men der findes andre programer. Backorfice er nok det du gerne vil have fat i

/* Seider */
Avatar billede riversen Nybegynder
04. februar 2001 - 16:01 #4
PC-anywhere er i hvert fald OK. Bruger det selv.

Hjemmeside til sidstnævnte?
Avatar billede twister10 Nybegynder
04. februar 2001 - 16:14 #5
Freeware...= NETBUS ????
Avatar billede riversen Nybegynder
04. februar 2001 - 16:15 #6
nej, jeg kan ikke lige huske hvad det hedder. Netbus giver da heller ikke mulighed for at se skærmbilledet ligesom pcanywhere...gør det? Har du en hjemmeside til Backorfice?
Avatar billede prodic Mester
04. februar 2001 - 16:22 #7
Udover PC Anywhere så er de andre programmer ikke ligefrem kendte for deres gode ry, derfor kunne det vel tænkes at de ikke var de heldigste at installere.
Avatar billede twister10 Nybegynder
04. februar 2001 - 16:23 #8
Nej, det gør den ikke ,men det er da blandt de eneste (viruser) der er freeware :-)

Ellers prøv NETOP, det er dansk software og godt, jeg mener du kan hente en demo på

http://www.netop.dk
Avatar billede riversen Nybegynder
04. februar 2001 - 16:24 #9
det er så vidt jeg ved ikke et virus men et reelt simpelt program. Som sagt skal jeg lige tjekke det, for at se om det nu også er OK.
Avatar billede twister10 Nybegynder
04. februar 2001 - 16:27 #10
Back Orifice og Netbus Pro = VIRUS :-)

Sådan er det bare :-)
Avatar billede twister10 Nybegynder
04. februar 2001 - 16:28 #11
Ikke at de sletter filerne selv, men det kan andre gøre, det er derfor de er blevet kategoriseret som dette
Avatar billede riversen Nybegynder
04. februar 2001 - 16:32 #12
Nå Back Orifice...det tænkte jeg slet ikke på, at det var det seider mente *S*...
Avatar billede jalle Nybegynder
04. februar 2001 - 16:53 #13
Du kan også bruge vnc - jeg bruger det selv mellem windows og linux. Det er også nemt at sætte op, for der skal faktisk ikke gøres ret meget end andet at starte vncserveren op og så kan du logge på via vncklienten. Den kan hentes her:
http://www.uk.research.att.com/vnc/download.html
Avatar billede riversen Nybegynder
04. februar 2001 - 17:41 #14
jeg tror faktisk det er den jeg har fat i *S*
Avatar billede adidas Nybegynder
04. februar 2001 - 23:18 #15
_jeg tror det program som du leder efter Hedder Sub7.
den er ret svær at finde...men hvis du har kendskab til IRC kan du få fat i den der eller send mig en mail.
Sub7 giver dig nemlig mulighed for at se den anden maskine\'s skrivebord...evt. evende skærmen og mange andre \"sjove\" features.
Avatar billede prodic Mester
05. februar 2001 - 12:46 #16
adidas->Så svær er den heller ikke at finde, men tjek lige reglerne....ulovlige ting og sager hører ikke til herinde!!
Så pas på med alt for gode råd/tips
Avatar billede NanoQ Nybegynder
05. februar 2001 - 12:53 #17
Til fjernstyring af pc\'er vil jeg varmt anbefale Remote Administrator. Programmet fylder 1.5Mb zipped, og har stort set samme funktionalitet som PC Anywhere. Og så koster det kun en brøkdel.

Performence og tilgængelighed er i top. Selv over en 64Kbit isdn kan du remote en maskine med god hastighed.

Programmet kan downloades fra http://download.cnet.com/downloads/0-3356748-100-2555212.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-1.2555212

NanoQ
Avatar billede riversen Nybegynder
05. februar 2001 - 16:51 #18
OK, Viuf...det er VNC, rigtig godt, og det er gratis. Hvis du vil ha\' jeg skal sende det så skriv din mail her eller kontakt mig via icq (19463099)

Mvh.

Rene
Avatar billede viuf Juniormester
08. februar 2001 - 07:52 #19
Til Riversen
Jeg vil da godt prøve VNC,så her er min mail:
famviuf@yahoo.dk
Avatar billede riversen Nybegynder
08. februar 2001 - 07:55 #20
er sendt
Avatar billede prodic Mester
08. februar 2001 - 13:09 #21
riversen->Kan man få lov at kigge nærmere på det prog? Og det virker vel også mellem PC->PC?
Avatar billede riversen Nybegynder
08. februar 2001 - 17:02 #22
http://www.uk.research.att.com/vnc/index.html

ja, selvfølgelig virker der fra pc til pc...hvordan ellers? det virker vist også via internet, men har ikke kunnet teste det ordentligt endnu
Avatar billede viuf Juniormester
08. februar 2001 - 19:32 #23
tak for hjælpen
VNC virker !!!!!
Avatar billede riversen Nybegynder
08. februar 2001 - 19:34 #24
viuf: skal vi teste over internet?
Avatar billede viuf Juniormester
08. februar 2001 - 20:05 #25
riversen: ikke tid idag