Avatar billede mr-dell Nybegynder
16. marts 2004 - 22:46 Der er 13 kommentarer

emule low id

hej. jeg har et problem med mit emule. jeg flyttet fra min gamle addresse hvor mit emule kørte fint og jeg havde high id.

jeg er nu flyttet, og har fået noget nyt internet.
men nu har jeg pludselig low id, jeg er næsten sikker på at jeg har firewall og jeg har ingen mulighed for at slå den fra.

er der en anden mulighed for at få high id?, og hvis der er, hvilken
Avatar billede zinus Nybegynder
16. marts 2004 - 22:52 #1
Avatar billede mr-dell Nybegynder
16. marts 2004 - 22:57 #2
fik jeg ikke meget ud af. hans problem svare da ikke til mit. og jeg har jo firewall på
Avatar billede zinus Nybegynder
16. marts 2004 - 23:00 #3
du skal have åbnet for port 4661 til din pc
http://www.emule-help.com/id.htm
Avatar billede zinus Nybegynder
16. marts 2004 - 23:00 #4
hov 4662
Avatar billede mr-dell Nybegynder
16. marts 2004 - 23:07 #5
har denen tdc 4662 og udp 4672
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2004 - 23:12 #6
Hvis du bruger windows firewall, skal du lave to regler, begge med din localhost som destination ip (altså 127.0.0.1), og lave en TCP og en UDP til de to porte.
Avatar billede mr-dell Nybegynder
16. marts 2004 - 23:16 #7
bruger ikke windows firewall.

er jeg helt på røven??
Avatar billede fixxxer Nybegynder
16. marts 2004 - 23:21 #8
nu sidder jeg selv på et stort lokalnet, hvor vores administratorer har valgt at folk der sidder på DHCP-netværket (automatisk tildeling af IP) vil sidde bag en firewall. Det resulterer i at eMule giver low ID. Jeg selv har i dette netværk valgt at få en offentlig IP, som sender mig helt uden om firewall og andet grimt, og jeg forbinder nu til eMulemed high ID.

Hvis du ved at du ikke sidder på sådan lokal forbindelse (vil du oplyse hvor din forbindelse kommer fra ? :-) så skal du til at kikke i egne rækker, og så skal problemet findes der. Jeg har endnu ikke hørt at diverse ADSL- og opkaldsforbindelser leveres med firewall?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
16. marts 2004 - 23:29 #9
jeg glæder mig til at høre hvad "noget nyt internet" er :)
Avatar billede mr-dell Nybegynder
16. marts 2004 - 23:48 #10
jeg er flyttet på kolegium, hvor jeg går ud fra vi har en stor fælles linje. hvilken ved jeg ikke. og dem jeg snakker med her oppe, har samme problem. så det er sikkert et stort lokal netværk
Avatar billede zinus Nybegynder
16. marts 2004 - 23:49 #11
så skal du nok ikke gøre de store forventninger om, at de åbner for portene for Jer ;-)
Avatar billede squashguy Nybegynder
16. marts 2004 - 23:56 #12
Du sidder nok ikke bare bag en firewall, men også en NAT-router. Samme problem havde fætteren i ovenstående link.. han havde kun en privat ipadresse.
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2004 - 14:14 #13
Så må i jo tage fat i kollegie-admins'ne og forklare at i har brug for eMule til at hente OpenSource freeware med ;)