Avatar billede t0pd0g Nybegynder
16. marts 2004 - 18:18 Der er 8 kommentarer

Wlan sniffer til Intel 200

Er der en som kender til en wlan sniffer som virker på Intel PRO/Wireless LAN 2100 3b Mini PCI Adapter?

Mvh t0P
Avatar billede jones_net Nybegynder
17. marts 2004 - 14:11 #1
Netstumbler kan finde de trådløse netværk, som er i din luft.

/J
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. marts 2004 - 14:14 #2
Avatar billede t0pd0g Nybegynder
18. marts 2004 - 15:34 #3
Hvilket netkort skal jeg vælge i netstumbler for at få mit intel indbyggede til at virke? Så vidt jeg kan se understøtter det kun en række pcmcia kort.
Avatar billede ulrik10 Nybegynder
19. marts 2004 - 10:35 #4
Jeg har et Intel PRO/Wireless LAN 2100 3b, og det virker fint med Netstumbler...

\\Ulrik
Avatar billede t0pd0g Nybegynder
07. april 2004 - 10:44 #5
Ohoi

Jeg har installeret netstumbler. Nu har jeg selvføli samme problem som alle andre der bruger det. Det lukker efter 2 sec. Hvis jeg deaktivere mit wifi kort så lukker det ikke, og når jeg så aktivere kortet igen begynder den faktisk at finde forbindelser, men det der så sker er at windows forbinder til et åbent net. Der efter lukker programmet.

Jeg har lukket Intel PROSet scanneren og fjernet hakket i "lad windows styre min trådløse forbindelse"

Her du nogen ide om hvordan jeg får det til at virke? Er jeg bare uheldig at mit kort ikke er undetstøttet ordentligt?

Mvh t0P
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. april 2004 - 10:57 #6
to muligheder.

Skaf et kort der er understøttet (så dyre er de jo heller ikke ;-))
Vent til Netstumbler understøtter dit kort

Beklager, men sådan er det desværre
Avatar billede califfo Nybegynder
09. januar 2006 - 13:58 #7
...Til Ulrik.

Jeg har et netkort magen til dit, men har store problemer med at få Netstumbler til at virke på det. Jeg har mulighed for at søge efter netværk, men jeg kan ikke selv koble mig på dem. Det er helt umuligt at få windows til at koble mig på igen, selv hvis jeg lukker Netstumbler ned.

Kender du noget til det?
Avatar billede califfo Nybegynder
10. januar 2006 - 15:42 #8
Øhm. Jeg har så fundet fejlen. Den såkaldte "fejl 40". ...ca 40cm fra min skærm sidder en kegle der ikke kan læse en manual ordentligt!!!

Man skal huske at frakoble sit fra trådløse netværk når man bruger NetStumbler. Ellers går det hele i lagkage.

Når det ligesom er kommet på plads kan jeg, som tidligere nævnt i denne artikel, stille mig i køen af dem som synes NetStumbler er godt. Jeg har prøvet "Boingo", men med al ære og respekt for det program, så er NetStumbler meget bedre. Jeg har ikke prøvet "Kismet", da jeg ikke har installeret Linux lige pt.