Avatar billede js26 Nybegynder
16. marts 2004 - 07:49 Der er 6 kommentarer

Sun ONE Active Server Pages

Jeg overvejer at flytte webhotel til Surftown eller B-one. Det jeg har nu er ASP baseret på Windows platformen. Kan det flyttes til fx Surftown og virke der, eller skal det være tilpasset Sun ONE Active Server Pages.
Avatar billede medions Nybegynder
16. marts 2004 - 08:22 #1
Visse ting vil virke og andre vil ikke... Noget så som fx. JMail ville ikke virke!

//>Rune
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
16. marts 2004 - 10:34 #2
Jeg har kun erfaring med Sun's ASP fra dengang det hed Chili ASP, og det er bestemt ikke positivt.

Det var utroligt ustabilt som service, og der var ikke umiddelbart nogen dokumentation af forskellen på MS ASP og Chili ASP, så man kunne foretage evt. ændringer.

Jeg ville klart holde mig til Windoze hoteller hvis du har brug for ASP, og alternativt benytte PHP eller JSP hvis det er en *NIX server du benytter. (men det er jo smag og behag).
Avatar billede medions Nybegynder
16. marts 2004 - 10:39 #3
Jeg er enig med fsconsult.dk! ASP er ikke for UNIX, ASP = Microsoft, ASP != UNIX/Linux osv.

Hvis du kender en smugle til Java syntes jeg du skal tage et kig på JSP, jeg er selv meget betaget af det da jeg syntes det er et sjovt uafhænigt sprog at kode i, og at det så er ren Java man i realiteten koder.

I tilfælle af at du skulle falde for interressen af JSP kan du bruge www.dansite.dk's webhotel, de understøtter JSP.

//>Rune
Avatar billede js26 Nybegynder
16. marts 2004 - 10:58 #4
Det her handler udelukkende om at spare 40 kr/md ved en hurtig flytning.
Jeg koder selv i Java, men mit site en halvgammel løsning der er kodet i ASP fordi der på det tidspunkt for 3 år siden ikke var et attraktivt webhotel med Java understøttelse.
Er der nogen der har prøvet noget tilsvarende - med success?
Avatar billede medions Nybegynder
16. marts 2004 - 11:03 #5
Prøvet en tilsvarende løsning? <- altså have et JSP webhotel? Ja, det har jeg... Og det virker upåklageligt!

//>Rune
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
16. marts 2004 - 11:06 #6
Hvis formålet "kun" er at spare 40 kr/md, så syntes jeg du skulle holde fast i dit windoze webhotel, da du formentlig skaber en del arbejde for dig selv ved at tilrette sitet til Sun's ASP.