Avatar billede nicidem Nybegynder
14. marts 2004 - 17:04 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Xp Firewall problem?

Når jeg forsøger at slå firewallen i xp til får jeg denne besked:

"Der opstod en fejl under aktivering af Deling af Internetforbindelse.
Tjenesten eller gruppen startede ikke."

Når jeg siger slå til, mener jeg gå ind i egenskaber for netværksteder, advanceret og sætte hak i beskyt... og så "ok".

Hvad er problemet? og hvordan løses det?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. marts 2004 - 17:29 #1
Jeg synes at du skal bruge en ekstren firewall.. f.eks. ZoneAlarm, Norton, Sygate, osv..
Altså, ikke XPs egen firewall.
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. marts 2004 - 17:32 #2
Jeg er meget enig med thesurfer. XP's firewall biver fin beskyttelse når hackeren prøver at komme ind på dinm maskine, men ingen beskyttelse når han vil ud, og det er faktisk mere vigtigt. Skif til en af dem han anbefaler
Avatar billede nimoha Nybegynder
14. marts 2004 - 17:44 #3
Her kan du downlade en eksternfirewall:
http://www.snapfiles.com/freeware/security/fwfirewall.html
Avatar billede nicidem Nybegynder
14. marts 2004 - 17:52 #4
Har i forvejen Norton Internet Security.. Vil bare have xp's til at fungere... den plejede at virke..
Avatar billede hamish321 Nybegynder
14. marts 2004 - 20:43 #5
Hej Nicidem.

Problemet kan være, at du netop har en firewall i forvejen. 2 firewalls på samme maskine, vil ofte give en eller anden form for konflikt. Særligt Norton, som jeg selv har og er godt tilfreds med, har ry for ikke at være særligt samarbejdsvillig i forhold til andre programmer af samme type.

M.v.h.

Hamish
Avatar billede cp1 Nybegynder
15. marts 2004 - 11:18 #6
hvis du vil bruge den indbyggede firewall skal du starte denne tjeneste
Internet Connection Firewall (ICF) / Internet Connection Sharing (ICS)
og sætte den til automatisk
billed http://firewalker.1go.dk/firewall.jpg
Avatar billede nicidem Nybegynder
15. marts 2004 - 14:51 #7
cp1: Får samme fejl, når jeg forsøger dette.
Avatar billede cp1 Nybegynder
15. marts 2004 - 16:33 #8
Avatar billede cp1 Nybegynder
15. marts 2004 - 16:34 #9
fundet på denne side http://fm6-10028.nt.uni2.dk/nvm.asp
Avatar billede nicidem Nybegynder
15. marts 2004 - 17:47 #10
2. Deaktiver "Deling af Internetforbindelse".

hvordan gøres dette?
Avatar billede nicidem Nybegynder
15. marts 2004 - 17:47 #11
eller, som i 1. hvor konfigueres den?
Avatar billede cp1 Nybegynder
15. marts 2004 - 19:19 #12
"Tjenesten eller gruppen startede ikke." må være de afhængihedder som er under dette faneblad http://firewalker.1go.dk/service1.jpg
Avatar billede cp1 Nybegynder
15. marts 2004 - 19:25 #13
jag ka sq !"#¤% ikke finde en forklaring der er lige ud af landevejen...
Avatar billede nicidem Nybegynder
25. juni 2004 - 15:25 #14
cp1 læg et svar
Avatar billede nicidem Nybegynder
20. august 2004 - 10:56 #15
...