Avatar billede mandylion Nybegynder
13. marts 2004 - 18:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Error 1610

Hej alle

Jeg skulle installere et program på min computer med Win98, men jeg får følgende fejlmeddelse: "Error 1610: Konfigurationsdata for dette produkt er beskadiget. Kontakt Supportteknikerne"

En der mon en løsning så jeg undgår en re-installation af hele maskinen?

Programmet har tidligere været installeret på maskinen, men jeg afinstallerede det på et tidspunkt.

Håber virkelig der er nogen der ligger inde med et svar.

Fortsat god weekend.

Lars
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. marts 2004 - 18:26 #1
Hvis du har downloadet programmet, download det igen.
Hvis det er fra en cdrom, check om cd'en er ridset.
- Skaf programmet igen.
Avatar billede coldray Nybegynder
13. marts 2004 - 18:26 #2
Tror ikk det er programmet det er galt med - men Windows
Avatar billede coldray Nybegynder
13. marts 2004 - 18:27 #3
lyder som om det er windows der er fucket op efter han har installeret programmet..
Avatar billede halifax Nybegynder
13. marts 2004 - 18:51 #4
Førsøg med at hente og installere RegCleaner her (gratis)
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=559

Kør programmer og find og slet evt. alle forekomster at programmet i Registreringsdatabasen. Luk programmet ned og genstart din pc. Forsøg herefter at installere påny. (Slet samtidig andre forekomster i Registreringsdatabasen, som du véd ikke skal/bør være der. Brug den indbyggede mulighed for backup af reg.databasen først, såfremt du ikke er helt tryg ved at "rode" med den.)
Avatar billede mandylion Nybegynder
14. marts 2004 - 11:23 #5
Tak for jeres indlæg, det var sørme hurtigt jeg fik respons...

Jeg er meget sikker på at installationen virker, for jeg har prøvet den på en anden computer uden problemer.

Og tak til halifax for linket til RegCleaner, jeg fik virkelig ryddet op i registreringsdatabasen, men programmet jeg prøver at installere var ikke på listen, så det hjalp desværre ikke. :-(

Det underlige er også at der absolut ikke findes nogen forekomster er af programmet
i registreringsdatabasen??

Jeg har fundet 5 filer via tekstsøgning på harddisken, hvori jeg kan se at der er henvisninger til den gamle installation. Filerne er:

C:\windows\system.dat
C:\windows\user.dat
C:\windows\shellconcashe
C:\windows\installer\db2a2.msi
C:\windows\sysbckup\rbbad.cab

Jeg skal vist lige have "ghostet" mit c-drev inden jeg piller ved disse filer. :-)

Men måske har coldray ret, windows er bare fucket op...

Yderligere svar eller kommentarer modtages gerne

Lars
Avatar billede halifax Nybegynder
14. marts 2004 - 13:32 #6
Tilsammen udgør filerne user.dat og system.dat registreringsdatabasen. Men du siger jo, at der er ryddet ud i den!!
I shelliconcache gemmes ikonerne din comp. bruger.
db2a2.msi er en installationsfil. Har den noget med dit program at gøre, så prøv bare at slette den.

rbbad.cab er en "bad" fil - kan slettes.
Ved hver (gen)start af Win98 gemmes vigtige systemfiler, herunder user.dat, i mappen sysbckup. De får filnavne som rb001.cab, rb002.cab osv. Der gemmes ialt 4-5 filer (kan indstilles), hvorefter den ældste slettes ved næste genstart.
Går der ged i systemet kan man vælge at pakke "sidst gode" .cab fil ud og starte systemet op med den.
Det svarer til det meget mere avancerede "systemgendannelse" i Windows XP. - Kun til orientering.  :)

For at undgå en helt re-install af dit system, kunne du forsøge med at geninstallere 98 "oven i" bestående installation. Herved bevarer du dine mapper og filer. Det er naturligvis ikke så effektivt som en formatering. Har selv reddet en 98-installation to gange på den måde.
Avatar billede mandylion Nybegynder
18. marts 2004 - 20:43 #7
Nå, så fik jeg løst mit problem, men jeg kom desværre ikke uden om en re-installation, for registreringsdatabasen var åbenbart gået i stykker på en eller anden måde.

Og da jeg alligevel skulle re-installere, foretog jeg et lille eksperiment, for jeg slettede registreringsdatabas-filerne som det eneste inden jeg begyndte. Det gik egentlig fint, og selvom jeg skulle installere alle programmer på ny, så havde jeg jo stadig alle deres instillinger, så det var nu ikke så dumt endda syntes jeg.

Du skal i hvert fald have tak halifax, for jeg fik da lært noget nyt, og jeg syntes egentlig at du fortjener de 200 points. (Hvis du vil fortælle hvordan jeg giver dig dem)
Avatar billede halifax Nybegynder
19. marts 2004 - 00:12 #8
Du kan ikke give point fordi jeg kun har lavet kommentar.  :)
Mener du fortsat jeg skal have point kan du akceptere mit svar her.
Ellers laver du selv et svar og akcepterer det.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. marts 2004 - 03:27 #9
Husk at markere "halifax" i boksen *inden* du klikker på Accepter-knappen.
Ellers sker der ikke noget.