Avatar billede Kasper Nybegynder
03. februar 2001 - 14:53 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Netværk

Hvis man er i tvivl om, om netkortet virker, har jeg hørt, at man kan pinge dette

Hvordan pinger jeg mit netværkskort?

Hvordan kan jeg ellers være 100 pct. sikker på, om mit netværkskort virker?
Avatar billede cokeman Nybegynder
03. februar 2001 - 14:55 #1
du kan aldrig være helt sikker, før du har sat det på i et netværk, og testet det der. det du tænker på er at du kan teste din IP stack, det kan du gører ved at skrive \"ping localhost\" eller \"ping 127.0.0.1\"
Avatar billede riversen Nybegynder
03. februar 2001 - 14:56 #2
skriv i dos ping localhost
Avatar billede riversen Nybegynder
03. februar 2001 - 14:59 #3
nå cokeman kom først *S*
Avatar billede strax Nybegynder
03. februar 2001 - 15:05 #4
Man har nogle test man kan udføre for test af netværksforbindelser, det er retningslinier der (som regel) vil fortælle om/hvor problemet ligger:

1) Ping 127.0.0.1 (også kaldet localhost), fortæller om ip-stakken er korrekt installeret på dit system

2) Ping egen ip-adresse, dette ryger igennem ip-stakken, og er altså en indikator for om netkortet kan svare på dette.

3) Ping anden ip-adresse på samme netværk, tester om kabelforbindelsen (eller netkortets evne til at kommunikere ud af sin port) er ok.

4) Ping ekstern ip-adresse, altså f.eks. 195.184.98.141 (www.eksperten.dk), tester om du kan kommunikere via din router (eller firewall eller wharever du har sat op)
Avatar billede adidas Nybegynder
04. februar 2001 - 23:21 #5
hvis du ikke er sikker på at dit NIC(netværkskort) ikke virker kan du først ved at sætte en stik i kortet og se om der er forbindelse(lampen skulle lyse)
en anden mulighed er evt. at pinge som cokeman og de andre.