Avatar billede warpgiga Nybegynder
12. marts 2004 - 22:18 Der er 3 kommentarer

Mine shares timer ud, og kræver klient re-logon

For nyligt er min domæne controller begyndt at drille, mine klienter mister pludselig forbindelsen til dens fileshares, og står og hænger i evigeder (program not responding).

Derefter kommer lidt forskellige beskeder om at domain controlleren ikke kunne findes, eller at den af sikkerhedsmæssige grunde ikke vil lade mig komme på og lign. "totalt underlige" beskeder, da der er forbindelse til min domain controller.

Jeg kan sagtens forbinde til domain controlleren via terminal services osv.. Og det hele virker igen hvis jeg på klienten logger ud og ind igen.. Men lidt kedeligt at skulle gøre flere gange om dagen..

Jeg har ikke sat nogen form for timeout på accounts, som det ellers kunne tyde på...

Gode tips og ideer ønskes :)

p.s. Hvad er WINS godt for? har man brug for det længere?? har sat det op, men tror ikke rigtig det har noget foremål hos mig ivhertfald..?
Avatar billede serverservice Praktikant
13. marts 2004 - 13:37 #1
Ang. wins . Hvis du har win98/95 klienter er det godt at have wins- det giver en hurtigere logon. Jeg tænker lige over det andet problem men logoff.
Avatar billede serverservice Praktikant
13. marts 2004 - 13:43 #2
du kunne prøve at se i eventvieweren for de tidspunkter hvor klienter bliver smidt af - hvad står der?
Avatar billede warpgiga Nybegynder
13. marts 2004 - 19:37 #3
Tak Dannyboy, Jeg har for længst "udfaset" win9x, så nu er det vidst på tide at udfase WINS :)

Jeg vil prøve at tjekke event loggen næste gang jeg observerer noget..

p.s. Jeg lavede lidt ændringer lige efter at have postet mit indlæg, og det vilde er at den ikke er stået af i over ti timer..