Avatar billede zombi1 Nybegynder
08. marts 2004 - 23:13 Der er 6 kommentarer

fjernelse af startside

Hej!

Jeg har et stort problem....jeg har på en eller anden måde fået en startside, med noget windows secure og securea, filerne den åbner som startside ligger i c:windows\secure.html og c:windows\securea
hvis jeg sletter disse filer kommer de bare igen efter 10 sek. og bliver ved med at være startside...
jeg har kørt spybot men uden held.....hvordan f..... kommer jeg af med det lort, og kan man sikre sig at startsiden ikke kan laves om...det skal lige siges at der også er tilføjet noget i mine foretrukne.

Hvad gør jeg??
På forhånd tak!
Avatar billede fromsej Praktikant
08. marts 2004 - 23:14 #1
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede fromsej Praktikant
08. marts 2004 - 23:19 #2
En lidt mere omfattende gennemgang af Hijackthis m.m.
http://www.eksperten.dk/artikler/127
Avatar billede zombi1 Nybegynder
08. marts 2004 - 23:25 #3
Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\WINDOWS\System32\rmctrl.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\XCPCSync\TRANSL~1\ErPhn2\ErTray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\Programmer\Overnet\Overnet.exe
C:\WINDOWS\reg32.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_AICN03.EXE
C:\WINDOWS\System32\olehelp.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_SICN03.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Hijackthis\hijackthis.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://find4u.net/spa.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://find4u.net/indexa.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = C:\WINDOWS\secure.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = C:\WINDOWS\secure.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = C:\WINDOWS\secure.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = C:\WINDOWS\secure.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://find4u.net/spa.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://find4u.net/indexa.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINDOWS\secure.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINDOWS\secure.html
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\WINDOWS\System32\rmctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [XTNDConnect PC - ErPhn2] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\XCPCSync\TRANSL~1\ErPhn2\ErTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Online Service] C:\WINDOWS\svchost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Overnet] C:\Programmer\Overnet\Overnet.exe -t
O4 - HKLM\..\Run: [Reg32] C:\WINDOWS\reg32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [EPSON Stylus COLOR 480SXU] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_AICN03.EXE /P25 "EPSON Stylus COLOR 480SXU" /O6 "USB001" /M "Stylus COLOR 480SXU"
O4 - HKCU\..\Run: [olehelp] C:\WINDOWS\System32\olehelp.exe
O4 - Global Startup: EPSON Status Monitor 3 Environment Check.lnk = C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\E_SRCV03.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D3426292-3750-4D80-9D0F-2816F61A6D15} (SpeedTest Control) - http://81.19.245.211/speedtest/SpeedTest_2.cab
Avatar billede arlet Juniormester
09. marts 2004 - 08:16 #4
Der er en variant af coolwebsearch og den kan tages af CWSHredder, som du finder her:
http://www.arlet.dk/cwshredder.htm

genstart og så kommer Fromsej og hjælper dig færdig
Avatar billede arlet Juniormester
09. marts 2004 - 08:17 #5
genstart og ny log og så kommer Fromsej og hjælper dig færdig
Avatar billede zombi1 Nybegynder
10. marts 2004 - 16:53 #6
har hentet programmet....hvad skal jeg nu??