Avatar billede bbj2635 Nybegynder
05. marts 2004 - 16:46 Der er 5 kommentarer

sony dvd-rom ddu1621 s1.5 drev

ArGh hjælp hjælp ! Jeg har problemer med mit sony dvd-rom ddu1621 s1.5 drev
Jeg bliver ved at få en fejl der hedder cyklisk redundanscheck når jeg skal lave en backup af en dvd film. Men ikke kun det, jeg får fejlmeldinger om fejl i kørslen ( når jeg går på en internetside) og når jeg spiller genstarter pcen engang imellem.

Mit system er:
MS Windows Xp Pro DK m/servicepack1
AMD Athlon(tm)XP2500+
1GB DDR ram (2x512)
sony dvd-rom ddu1621 s1.5 drev
Nec dvd_rw nd-2500a 1.06
2x80Gb seagate Barracuda
1x60Gb Ibm
G-Force 4 ti-4200 (nvidia drivere)

Plz Hjælp mig da jeg er ved at få grå hår i hovedet af det her knald :(
Avatar billede metalsvinet Nybegynder
05. marts 2004 - 19:15 #1
Ikke nogen stor hjælp, men jeg har selv haft en masse bøvl med netop det drev, og jeg er ikke den eneste. Heldigvis døde det helt indenfor garantiperioden, så jeg fik et liteon i stedet.

Jeg foreslår at du prøver at bytte det, butikkerne ved sikkert godt at det er et elendigt produkt.
Avatar billede bbj2635 Nybegynder
05. marts 2004 - 20:50 #2
det var ikke meget hjælp ... :( Garantien er udløbet
Avatar billede metalsvinet Nybegynder
05. marts 2004 - 22:05 #3
Hmm.

DDU1621 er et BTC-drev med Sony-mærke på. Du kan jo altid prøve firmware 1.6 eller 1.7 (findes også kodefri): http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?download_id=180

Synd, at Sony vil sætte sit gode navn på spil med sådan noget schlock.
Avatar billede bbj2635 Nybegynder
07. marts 2004 - 00:21 #4
tak for hjjælpen. Jeg prøver lige det og så vender jeg tilbage med at svar om det virker. Mange tak metalsvinet. Har btw allerede bestilt et nyt asus drev :D
Avatar billede bbj2635 Nybegynder
17. maj 2005 - 12:28 #5
det virkede ikke .. det røg ud