Avatar billede phpgris Nybegynder
03. marts 2004 - 10:35 Der er 2 løsninger

USB signalspænding

Et USB-kabel indeholder to signalledninger som hver især kan være enten 'høj' eller 'lav'. Hvilke spændingsniveauer svarer disse to tilstande til? Jeg ved at den forsyningsspænding som også løber i kablet er på omkring 5V og at spændingsforskellen mellem de to signallinjer er 200 mV men kan altså ikke finde de absolutte spændingsværdier for 'høj' og 'lav'.
Avatar billede scb Praktikant
03. marts 2004 - 10:59 #1
Avatar billede scb Praktikant
03. marts 2004 - 11:02 #2
Faktisk behøver der bare at være en spændingsforskel, som du selv skriver på 200 mV mellem de 2 signal linier, for at modtageren kan se en ændring.
High er en spænding større end 2,8 V
Low er en spænding mindre end 0,3 V
-SCB