Avatar billede slobo Nybegynder
01. marts 2004 - 18:36 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Vil pludselig ikke printe ud

Har en HPLaserJet 4L. Når jeg installere XP på min AMD-maskine (2ghz) så kører den fint i en måneds tid eller lign. Pludeslig vil printeren ikke skrive ud. Der kommer en fejlmeddelse "Dette dokukment blev ikke udskrevet". Det er sket to gange nu, hvor jeg har installeret xp. Det kommer uden varsel. I morges printede jeg en del ud. Her kl. 18.00 er den død, og den har stået slukket hele dagen. Der er ingen virus eller andet skidt på min pc, og styresystemet er opdateret 100%. Jeg har aldrig haft problemer med at printe ud via min bærbare på printren (som osse kører XP)Hvad er der galt?
Avatar billede slobo Nybegynder
01. marts 2004 - 19:52 #2
smikkel => har prøvet dit råd. Samme fejl fom før, desværre. Adnre ideer?
Avatar billede smikkel Nybegynder
01. marts 2004 - 20:07 #3
Har du prøvet med et nyt kabel :-)
Avatar billede slobo Nybegynder
01. marts 2004 - 20:10 #4
Nej. Men kablet virker godt på min bærbare
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. marts 2004 - 15:25 #5
Prøv at tjekke, om der ligger nogen filer i spoolerbiblioteket.

Spoolerbiblioteket finder du typisk i C:\WINNT\System32\spool\PRINTERS

Hvis der ligger nogen filer her, så slet dem.
De er muligvist låste, så du enten skal genstarte PC´en, eller stoppe spooleren. Du stopper spooleren fra startknap->kør->CMD - skriv: NET STOP SPOOLER. Start igen med NET START SPOOLER.
Avatar billede slobo Nybegynder
02. marts 2004 - 19:45 #6
ole madsen: Har gjort det du forslog. Prøvet at slette filerne tre gange. Det virker stadig ikke. Samme fejl. Har du andre forslag?
Avatar billede slobo Nybegynder
02. marts 2004 - 19:55 #7
Jeg kan se, at den danner to filer ved hvert printjob: FP00000.SHD fil og en Shockwave Flash Fil. Skal begge disse filer være der?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. marts 2004 - 20:00 #8
Filerne skal være der, ja, for de indeholder selve printjobbet. De bliver slettet automatisk når printjobbet er kommet ud.

Men en gang imellem når spooleren crasher, efterlades filerne, og det kan skabe problemer for senere printjobs.

Du kan prøve at gå i "printers folder" og gå i File menuens "Server Properties" punkt.

På fanebladet "Drivers" kan du tjekke, hvilke printerdrivere der ligger på systemet. Slet alle overflødige, og evt. også 4L driveren.

Har du forsøgt med forskellige versioner af driveren, kan det også skabe problemer, og dem vil du som oftest kunne komme over ved at slette alle drivere, og geninstallere den rigtige.
Avatar billede slobo Nybegynder
02. marts 2004 - 20:14 #9
Kan ikke få lov til at slette driveren. Skal lige slukke og starte op igen....
Avatar billede slobo Nybegynder
02. marts 2004 - 20:18 #10
Kan ikke få lov til at slette driveren, selvom jeg har startet op på ny. Har også ptøvet at stoppe spooleren.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. marts 2004 - 10:10 #11
Nej, du skal først slette printeren fra "printers folder". Så får du lov...
Avatar billede slobo Nybegynder
03. marts 2004 - 18:12 #12
OK, jeg fik slettet driveren, og reinstallerede printeren. Men samme fejl. ØV!
Avatar billede slobo Nybegynder
03. marts 2004 - 19:41 #13
Under enhedshåndtering kan jeg nu se, at der ikke er installeret nogen lpt port (under emnet Porte (Com og LPT) er der kun to COM porte, men ingen lpt. Skal der være en sådan hér?
Avatar billede slobo Nybegynder
03. marts 2004 - 20:00 #14
har opdateret bundkortet med drivere. Stadig ingen lpt port under enhedshåndtering 8er der en, der gider at hjælpe?)
Avatar billede slobo Nybegynder
03. marts 2004 - 20:08 #15
SUCCES!!! Loade default bios. Vupti. Det virkede.