Avatar billede bexio Nybegynder
01. marts 2004 - 16:47 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved hentning af data.

Vi har opgraderet vores domino server fra 5.011 til 6.5. nu har viså nogle problemer med vores inotes adgang til den. den melder fejl "Der opstod en fejl under hentning af data. Klik på knappen opdater i browseren for at genindlæse siden". vi har prøvet at opdatere med Microsoft VM version 5.00.3810 og sp1a update. Det virker at opdatere hos nogen men ikke alle. er der nogen der har et bud på hvad der er galt.
Avatar billede jogii Nybegynder
01. marts 2004 - 17:46 #1
Har I opgraderet postkasserne med den nyeste template?
Eller anvender i iNotes5.NTF?
//Jörg
Avatar billede bexio Nybegynder
01. marts 2004 - 17:48 #2
Vi anvender det gamle så de 3500 tusind bruger ikke får et sjok med det samme :-)
Avatar billede jogii Nybegynder
01. marts 2004 - 17:50 #3
De er nu meget ens. Prøv at opgradere en enkel postkasse og se hvordan den så opfører sig. Hvis en browser/maskine er blevet opdateret med MSVM, kan den så åbne ALLE postkasser uden problemer?
Avatar billede bexio Nybegynder
01. marts 2004 - 17:55 #4
jeg sidder desværre ikke ved min arbejds pc nu. Men det vil jeg prøve imorgen. (det er sku underligt at det kun er i indbakken og ikke de andre mapper jeg får fejlen.)
Avatar billede bexio Nybegynder
01. marts 2004 - 17:57 #5
Det med MSVM virker kun hvis brugeren ikke har opdateret sin sp1 i forvejen, og man så opgrader MSVM og SP1 sikkerheds opdatering.
Avatar billede dortel Nybegynder
01. marts 2004 - 19:30 #6
Maildatabaserne er opgraderet til v. 6.5. En technote fortæller, at java ikke har noget med det at gøre?!?!?
Avatar billede bexio Nybegynder
01. marts 2004 - 20:23 #7
Ja har set den men! hvorfor virker det så at installere den med sp1 update på nogle computere. ca 80 %
Avatar billede jogii Nybegynder
01. marts 2004 - 22:00 #8
dortel, hvad mener du. Det lyder lidt som inforstået snak. Bexio siger at baserne er design inotes5, du siger opgraderet til 6.5.
Avatar billede bexio Nybegynder
01. marts 2004 - 23:10 #9
Jeg har lige hørt at det er et bug i lotus og det har noget at gøre med HTTP 1.0 over SSL vs. 1.1 men jeg tester det lige på arbejdet imorgen, og giver point derefter. Hvis i har andre er i velkommen til at poste dem.

Ps. her er et link der omhandler det http://www.experts-exchange.com/Applications/Email/Lotus_Notes/Q_20846007.html
Avatar billede bexio Nybegynder
02. marts 2004 - 11:48 #10
Der er ingen af tingene der virker. desværre
Avatar billede jogii Nybegynder
02. marts 2004 - 13:32 #11
Er det alle områder i iNotes der svigter? eller kun noget? Kan du se menupunkter?
Avatar billede bexio Nybegynder
02. marts 2004 - 14:02 #12
Det er kun indbakken/alle dokumenter der ikke virker. (det er når den skriver henter data, 2 sekunder efter kommer der en popup boks hvor der står at "Der opstod en fejl under hentning af data"
Avatar billede jogii Nybegynder
02. marts 2004 - 16:14 #13
Har du prøvet at tømme indbakken. Kunne det tænkes at det skyldes ét specifikt dokument, som fopurrer oversigten?
Avatar billede bexio Nybegynder
03. marts 2004 - 12:50 #14
Nej det har vi ikke da det er alle bruge på de specifike computere som fejler.
Avatar billede jogii Nybegynder
03. marts 2004 - 21:21 #15
Det er lidt noget hø, må man nok sige. Den sikreste workaround vil faktisk være at give brugeren en ny maskine :-( Er det en bank du arbejder I (med det antal brugere)?
Du skriver noget met "Det med MSVM virker kun hvis brugeren ikke har opdateret sin sp1 i forvejen...". Hvilken SP1, den til Windows eller IE? Kan du forsøgsvis installere en gammel IE? (3, 4 eller 5) og derefter den nærmeste passende IE (5.5?).
Har du kunnet finde konsistens i det udsagn " ... hvis brugeren ikke har opdateret sin sp1 i forvejen ..."?
Avatar billede bexio Nybegynder
03. marts 2004 - 21:30 #16
Jaaa Et meget godt forslag, men jeg har prøvet diverse ældre IE uden det store held. jeg har også prøvet at fjerne alle hotfix m.m. (SP1 var til IE) det er en eller andet bug i inotes der aktivere et eller andet i IE som så konflikter.
Avatar billede jogii Nybegynder
03. marts 2004 - 21:45 #17
Bug i iNotes? Jeg husker tydeligt at der findes MS Office installationer, som får IE til at opføre sig grusomt når den rammer iNotes (du har sikkert oplevet Windows blive ved med at bede om "Office CD-ROM" for at efterinstallere en eller anden IE komponent. Når det virker upåklageligt på så mange maskiner og du ellers kan trace problemerne tilbage til maskiner som har fået en "midlertidig" SP, så holder jeg mest til at det er et IE/W/MSVM problem. Det er før sket at visse SP'er har installeret noget som senere ikke kunne fjernes igen.
Avatar billede jogii Nybegynder
08. marts 2004 - 10:18 #18
Jeg har ingen ide om det hjælper/har med sagen at gøre, men se her:
http://www.it-companion.dk/web/publish.nsf/docs/FUGE08-2004