Avatar billede jakobstar Nybegynder
01. marts 2004 - 14:17 Der er 8 kommentarer

Overclock af Barton 2500+

Hej kære brugere.

Specs:

Barton 2500+ @ 3200+  42grader @ full load
Thermaltake Silent Boost
Asus a7n8x deluxe
512 pc2700 ram

For at få min Barton 2500+ op på 3200+ har jeg hævet min fsb til 400mhz. Min multiplier står på 11, og min Vcore på 1.65.

Nu til spørgsmålet:
Min computer kan ikke boote på, hvis jeg hæver min Vcore eller min Multiplier, dette vil jeg gerne for at få den til at køre endnu hurtigere, da varmen ikke er noget problem (endnu).
Men som sagt kunne jeg godt tænke min en løsning på mit Multiplier/Vcore problem.

På forhånd tak.
Avatar billede jnaas Nybegynder
01. marts 2004 - 17:18 #1
Hvis du ser på din CPU sidder der en lille sort mærkat...
på anden linie står der noget som skulle minde om dette:
AQZEA 0332 MPM; AQZEA er chip revisionen, 0332 betyder at den er lavet uge32 2003, og det er det, der er det vigtige for hvis den er lavet efter uge 35 er multiplieren låst og kan ikke ændres... (I BIOS;-D)

Du kan dog lave et fysisk mod så den bliver unlocked...
du skal blot kortslutte bro nr.5 fra venstre i L3-gruppen!

her kan du se et billede af L3-gruppen(under L1-gruppen)http://forums.extremeoverclocking.com/showthread/t-75304.html
Du vil oxo kunne se at multiplieren er låst hvis der er en sort prik mellem den øvre bro og den nedre bro!!
Avatar billede jnaas Nybegynder
01. marts 2004 - 17:19 #2
som vist på billedet er disse sorte prikker at finde på L5-gruppen!
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2004 - 20:10 #3
ALLE Bartons produceret efter uge 39 er multiplierlåst og kan ikke låses op overhovedet. Det står ovenikøbet i det link du selv præsenterede.

Hvorfor du så ikke kan hæve vcore aner jeg ikke, men du har selvfølgelig rodet BIOS igennem for mærkelige indstillinger ?.
Avatar billede jnaas Nybegynder
03. marts 2004 - 12:42 #4
jeg har set det gjort på en fra uge 50!!!
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2004 - 16:51 #5
Hvor ?.
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2004 - 17:14 #6
L5 broerne har intet med multiplier at gøre, det er identifikationen af chippen. Man kan lave den om til en Mobil-Barton, og så justere multiplier fra Windows. Men det duer ikke på nForce2 bundkort (Asus A7N8X), derfor er det et dårligt råd.
http://www.ocworkbench.com/2004/guides/unlockbartonwk43/unlockbartonwk43-1.htm
Avatar billede jnaas Nybegynder
04. marts 2004 - 01:33 #7
jeg har gjort det på en vens cpu!! og det er ikk L5 gruppen men L3 gruppen!!!
Avatar billede jnaas Nybegynder
04. marts 2004 - 01:56 #8
og se her: http://www.viperlair.com/images/articles/howto/cpus/unlockxp/tbred_grease.jpg
men ellers post dit modelnr.(skulle se nogenlunde sådan her ud: AQZEA 0332 MPM) så ser jeg om jeg ikk kan finde en løsning!!