Avatar billede hellswonars Nybegynder
29. februar 2004 - 17:35 Der er 6 kommentarer

kan man få virus i WmWare og kan den sprede sig

Hej jeg bruger Wmware, men kom til at tænke på noget, hvism man får en virus i wmware kan den så sprede sig til mine "normale" harddiske. når d nu er en falsk harddisk den er kommet på?
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. februar 2004 - 17:43 #1
Ja det kan du sagtens. Maskinerne i VMWare opfører sig som alimndelige maskiner på et netværk og kan sagtens inficere hinanden hvis de er startet op. Orme kan sprede sig fra den ene til den anden og faktisk få maskinen til at gå ned. Man kan sige at din maskine, hvis du f.eks. har to andre systemer kørende i VMWare, er tre gange så sårbar som hvis den ikke havde disse to ekstra systemer kørnede. Dels kan alle tre "maskiner" infceres, de kan sprede sig til hinanden, og alle tre systemer skal holdes up-to-date.
Avatar billede riversen Nybegynder
16. maj 2004 - 21:44 #2
bufferzone: hvis en virtuel windows 2000 bliver inficeret, hvordan spredes viruset så til host os'et? Hvis ikke via mail/netværk.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. maj 2004 - 21:53 #3
Den spreder sig netop via netværket (lidt afhængig af hvordan det er sat op, de virtuelle maskiner skal enter være på samme subnet IP mæssigt eller de enkelte virtuelle maskiner skal kunne nås via en router).

Normalt sæter man jo ikke 3 totalt uafhængige maskiner op i VMware der ikke kan nå hinnanden.
Avatar billede clma Nybegynder
15. december 2005 - 15:04 #4
hmm det mener jeg ikke da virus altid er på det drev hvor windows er!!! du kan hente en fil med virus på... godt nok er den måske på et andet drev men instalere noget på dit Windows drev...
Avatar billede riversen Nybegynder
15. december 2005 - 15:13 #5
ja, så må det jo være rigtigt, at linux ikke kan få virus, da der jo ikke er nogen windows der... *JOKE*

hvor har du den idé fra ? Det er slet ikke rigtigt.
Avatar billede clma Nybegynder
17. december 2005 - 19:06 #6
hmm ikke nogen ide men. men selve virusen er på det drev hvor windows er. hvis du nu downloader en fil med virus på og så køre det program så instalere den noget inde i windows. og for det meste i system32