Avatar billede mazey Praktikant
28. februar 2004 - 13:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med installation af SATA disk

Hejsa...
Jeg har så fået et problem med en SATA disk, som jeg håber på at en eller anden har et godt svar på.

Jeg har følgende system:
Gigabyte GA-8KNXP bundkort
Intel P4 2600/800fsb
1024 mb pc-3200 ram
2 stk cd-drev, (sony brænder og sony cd-rom)
2 stk Western digital 120 gb ATA diske med 8mb cache
1 stk Western Digital Raptor SATA disk 36.7 gb (10.000 rpm)
400W. PSU

Jeg har igår kæmpet en brav kamp med at få installeret min SATA disk i maskinen. Systemet kan sagtens se den og jeg har forsøgt at installere WinXp på den, men uden held. Hver gang jeg forsøger at installere melder den fejl under kopiering af filerne. (det er forskelligt hvor henne i kopieringen).
Jeg har forsøgt de forskellige indstillinger i bios til opsætning af disken: Har prøvet at On Chip sata controlleren er sat til "auto", så den selv prøver at finde drevet, hvilket den gør, har også forsøgt med manual og sat den til SATA port0, så den var kompatibel med WinXp. -Ligegyldigt hvordan, vil den ikke installere Windows på den.
Den ene Western disk (120gb), kan sagtens installere WinXp.
Jeg har forsøgt at deaktivere de 2 IDE diske, men også uden held. Har også kørt en memtest, men der er ingen fejl.
Er der nogen der har oplevet samme problem, eller bare ved hvordan det rettes?

Mvh.
Mazey
Avatar billede jnaas Nybegynder
29. februar 2004 - 01:38 #1
har du evt.. testet med en anden cd???

jeg arbejder i en computerforretning og jeg oblever tit at det er når cd'en ikk kan læses korrekt, når det sker skifter jeg bare cd... vi har i butikken taget en kopi af cd, erne for ikke at skulle bryde pakningen på kundernes cd'er(bruger stadig kundens licenskode) og nogen gange er det nødvendigt at bruge en orginal cd, ellers vil den ikk læse korrekt fra cd'en!!!

jeg tror det er der den hænger... ellers download powermax diagnosticerings tool fra maxtors hjemmeside... så kan du se om der er fejl på disken!!!
Avatar billede mazey Praktikant
29. februar 2004 - 02:03 #2
Hmm... den er jeg nu ikke med på... Som du også kan læse ovenstående, fungerer det jo fint med min "gamle" 120 gb WD'er. -Jeg har faktisk arbejdet lidt videre på det, og har også én gang fået den til at installere på SATA disken, men den er super langsom i opstart, plus at jeg ikke kan bruge mine 2 andre diske samtidigt med SATA'en... Jeg begynder at tro at det er mit bundkort der er noget i vejen med. Vil prøve med et andet!
Avatar billede mazey Praktikant
05. oktober 2004 - 19:33 #3
ghj