Avatar billede rsvend Nybegynder
25. februar 2004 - 19:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Access: hvordan kører jeg noget SQL direkte i Access?

Jeg vil gerne have et vindue til opdateringer og hentning af data vha. SQL - hvor finder jeg det?
Avatar billede jkrons Professor
25. februar 2004 - 20:04 #1
Gå til Forespørglser. Opret en NY forespørgsel. Klik Anuller når den beder om tabeller. Klik på knappen SQL. Så fpr du et vindue, hvor du kan indtaste dine SQL sætninger.
Avatar billede jkrons Professor
25. februar 2004 - 20:06 #2
Jeg prøver lige igen :-)

Når du har klikket på Ny forespørgsel vælger du designvisning. Derefter Annullerer du valg af tabeller og så klikker du på SQL knappen.
Avatar billede rsvend Nybegynder
25. februar 2004 - 20:08 #3
og hvordan eksekverer man så?
Avatar billede jkrons Professor
25. februar 2004 - 20:09 #4
Oppe i værktjslinien findes en knap med et lille rødt udråbstegn. Klik på den :-)
Avatar billede rsvend Nybegynder
25. februar 2004 - 20:11 #5
mange tak!
Avatar billede jkrons Professor
25. februar 2004 - 20:12 #6
Velbekomme!