Avatar billede john1 Juniormester
25. februar 2004 - 18:25 Der er 7 kommentarer

Modtag SMS på pc

Kan man modtage SMS på en computer? Hvis ja hvordan?
Avatar billede pchris Nybegynder
25. februar 2004 - 18:41 #1
Ja, hvis din computer har et GSM modem - det har den nok ikke, men de kan købes.
Til bærbare findes mange pcmcia kort.
Avatar billede john1 Juniormester
25. februar 2004 - 18:45 #2
hvordan virker det?
Avatar billede pchris Nybegynder
25. februar 2004 - 19:46 #3
På samme måde som et almindeligt modem lader dig tilslutte din computer til telefon-nettet, så kan et GSM modem tilslutte din maskine til GSM nettet. Søg f.eks. på Nokia CardPhone.

Du kan selvfølgelig også bare bruge en almindelig GSM telefon som kan bruges som GSM modem. Det kan de fleste undtagen de billigste Nokia modeller.
Avatar billede popsy Novice
25. februar 2004 - 20:54 #4
Hmm, de fleste mobiltelefoner kam jo sende sms som email, cvar det ikke den nemmeste løsning?
Avatar billede tumben Novice
25. februar 2004 - 21:59 #5
http://www.besked-robot.dk  ..kig lidt på det hvis du har tdc...koster ingenting ..og kan en masse
Avatar billede john1 Juniormester
26. februar 2004 - 10:27 #6
besked-robot virker smart...men den kan desværre ikke sende sms videre som e-mails. Jeg kan desværre ikke bruge det at man sende en e-mail fra telefonen.
Avatar billede valsbol Seniormester
04. marts 2012 - 14:53 #7
Det er da mærkeligt at man kan sende en SMS fra sin PC ved hjælp af Voipstunt f. eks. og så ikke modtage uden GSM. Hvorfor kan signalet ikke bare gå gennem internettet?
Mvh valsbol