Avatar billede pman Nybegynder
25. februar 2004 - 17:57 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Jeg får en fejlmeddelse et langt bib.

Nogen der har bare den mindste ide om hvad det kan være...???

Det er en P4 1800 MHz, det er en Pheoinex bios.

Jeg skulle sætte en ny brænder i maskinen og da jeg prøvede at genstarte så gik den helt død. Har prøvet at ta alle enheder ud og sætte dem i en efter en også rammene selfølgelig!!!

Kan det være bundkortet er røget måske...?

På forhånd tak for hjælpen...

Pman
Avatar billede halifax Nybegynder
25. februar 2004 - 18:00 #1
Grafikkortet. - Har du kontrolleret, at du ikke er kommet til at skubb det løst i AGP soklen.
Avatar billede pman Nybegynder
25. februar 2004 - 18:08 #2
som sagt ja...
Avatar billede pman Nybegynder
25. februar 2004 - 18:15 #3
Hjælp PLZ...:o(
Avatar billede halifax Nybegynder
25. februar 2004 - 18:26 #4
Og du havde taget strømmen fra maskinen, hevet stikket ud? Og er sikker på, du ikke havde en skruetrækker, tang eller andet liggende på bundkortet under operation brænder?

Kan du oss svare Ja her er jeg bange for at måtte svare ja til dig om, at bundkort er (kan være) røget.  :(
Avatar billede ird Praktikant
25. februar 2004 - 18:29 #5
Tror godt jeg tør støtte Halifax her.
Kunne godt tyde på bundbrætet er kaput :)
Avatar billede halifax Nybegynder
25. februar 2004 - 18:39 #6
Phoenix (og andre) beep codes her. Synes ikke nogen passer på eet beep.
http://bioscentral.com/beepcodes/phoenixbeep.htm
Avatar billede pman Nybegynder
25. februar 2004 - 19:08 #7
hmm det er sku da noget lort... og nej selfølgelig havde j ik noget til at ligge på bundkortet... jeg tror jeg har samlet de første 100 putere og har aldrig haft nogle problemer der ik kunne løses, men en gang skal jo være den første:o(
Avatar billede c-holst Novice
25. februar 2004 - 20:29 #8
hvad med en bios-reset, ved godt det lyder lidt for nemt, men det er nemt at prøve, og kan nogengange løse underlige problemer.

Du har naturligvis også tjekket at dine idekabler sidder som de skal og at drevene er jumpet korrekt, og at der ikke er smuttet nogen strømstik ud ved et uheld
Avatar billede pman Nybegynder
26. februar 2004 - 09:07 #9
hehe selvom jeg tager alt ud og kun booter med grafik og ram får jeg et langt bip også efter bios reset også selvom jeg kun booter med ram jeg har prøvet alt... hmm jeg må vist ud og investere i et nyt bundkort... øvøvøvøvøv
Avatar billede halifax Nybegynder
26. februar 2004 - 11:23 #10
Og du har selvfølgelig også afprøvet, at det ikke skyldes noget ved CPU'en - at den f.eks ikke sidder helt i bund i soklen. Igen blot et vildt skud i tågen . . .    :)
Avatar billede c-holst Novice
26. februar 2004 - 12:42 #11
hvad med kortslutning mellem kabinet og bundkort?
Avatar billede pman Nybegynder
26. februar 2004 - 15:08 #12
Hmm det har jeg så ikke prøvet for d eneste jeg ik har ekstra er en strømforsyning, men d må jeg jo lige prøve, men egentlig er det ligemeget har lige bestilt en Intel P4 Prescott 2,8 GHz med 1mb cache på et Asus Asus P4P800 Deluxe bundkort så skulle det nok komme til at kører igen:o)
Avatar billede jnaas Nybegynder
29. februar 2004 - 02:03 #13
prescott kører ikk på p4p800... så skal du have p4c800!!!!
Avatar billede jnaas Nybegynder
29. februar 2004 - 02:04 #14
når der er noget der bibber er det værken cpu eller bundkort der er død... tredje orsag må søges!!!
Avatar billede c-holst Novice
29. februar 2004 - 07:46 #15
med min sidste kommentar mener jeg at noget fra bundkortet rører ved noget fra kabinetet. Har set nogen foreslå, at man lægger den antistatiske pose fra leveringen imellem kort og kabinet.
Har du egentligt prøvet andre ramklodser.
Avatar billede pman Nybegynder
01. marts 2004 - 12:50 #16
jnaas - D kører da bare helt fint...
Avatar billede jnaas Nybegynder
01. marts 2004 - 15:01 #17
ok pænt mystisk... har bare læst et sted på intels hjemmeside at 865 ikk understøtter prescott... så skulle man ha 875???? godt Intel selv har styr på sagerne!!
Avatar billede pman Nybegynder
01. marts 2004 - 15:05 #18
Avatar billede hell_keeper Nybegynder
01. marts 2004 - 15:21 #19
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
Vælg Query på CPU vælg socket 478 og Pentium 4 3.0E så vil du se hvilken BIOS version der skal til på hviket bundkort der køre med den CPU. Hvis der er noget der bibber. så virker CPU og BUNDkort stadig, har du prøvet at tage alt andet end CPU og Grafikkort og Ram af bundkort også se om det virker.
Avatar billede pman Nybegynder
02. marts 2004 - 17:04 #20
Jeg har prøvet alt og bundkortet er bare brændt af... desværre..:o(
Avatar billede halifax Nybegynder
03. marts 2004 - 00:35 #21
Bare ærgerligt . . .    :(
Luk spørgsmålet ved at akceptere svar.