Avatar billede bustermaniac Nybegynder
24. februar 2004 - 20:27 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Z600 J2ME m. GPRS fungerer ikke. Kan ikke få forbindelse.

Hej alle.

Har lidt problemer med min nye Z600 telefon. Har downloadet lidt forskellige JAVA (J2ME midlets) programmer til den fra nettet som ikke rigtig virker. Det går galt når programmer vil på nettet med gprs. Det fungerer bare ikke. Programmerne kan ikke få forbindelse og der er det at jeg tænker om det er noget jeg skal gøre? Skal jeg, eller overhovedet kan jeg, oprette en forbindelse til nettet bare sådan uden videre? Altså uden at benytte mig af fx. e-mail funktionen? Jeg mindes at man med T68i automatisk blev "på" når man havde hentet mails, men på denne tlf. ryger forbindelsen når jeg går tilbage til "startsiden" på telefonen.

Jeg bruger version R2F002 af softwaren. Min udbyder er TDC og jeg har selvfølgelig GPRS i mit abn. Jeg har ikke oplevet nogen nævneværdige problemer når jeg f.eks. henter mails med den indbyggede e-mail klient eller når jeg benytter WAP.

Håber jeg gjorde det klart for jer ellers så skal jeg nok være behjælpelige med mere info.

På forhånd tak,
Mark.
Avatar billede bustermaniac Nybegynder
04. marts 2004 - 12:25 #1
Er der virkelig ingen med en ide om hvad jeg skal gøre?
Avatar billede mganer Nybegynder
04. marts 2004 - 22:02 #2
Har du indstillet Wap-push. Det har jeg måtte gøre for at kunne hente f.eks. javaspil osv. Gå ind i meddelelser – WAP-push – tillad Push-medd. Vælg så ”Altid”.
Denne opstilling har fungeret for mig.
Du kan fra TDC hjemmeside under mobiltelefon hente en færdig opstilling til GPRS.
Hvis ikke det virker må du skrive igen.
Avatar billede bustermaniac Nybegynder
05. marts 2004 - 09:10 #3
Har prøvet at sætte WAP-push til, men det virker ikke. Det burde det heller ikke gøre, da jeg jo ikke benytter denne teknologi. Jeg har manuelt indstillet GPRS ud fra de oplysninger der står på TDCs hjemmeside. Det virker fint, så her burde der ikke være noget.
Avatar billede mganer Nybegynder
05. marts 2004 - 21:20 #4
Jeg har fået besked om via telmore at jeg skal have slået wap-push til hvis jeg skal hente noget fra deres side. Du benytter Wap stadig, med en GPRS-forbindelse det går bare hurtigere end en almindelig wap.
Avatar billede bustermaniac Nybegynder
06. marts 2004 - 10:29 #5
Ifølge TDC benytter jeg ikke wap. Indstillingerne er jo også forskellige i forhold til mine wap-indstillinger. Der er tre forskellige APN'er, et for wap, WAP, et for internet og e-mail, INTERNET, og et for MMS, MMS.
Avatar billede bustermaniac Nybegynder
19. juli 2004 - 21:14 #6
Lukker spg. ½ point for at prøve.