Avatar billede souledge Nybegynder
30. januar 2001 - 19:26 Der er 64 kommentarer og
1 løsning

Jeg vil have NYT NAVN!

Jeg har endnu ikke fundet en måde hvor på jeg kan ændre mig brugernavn til mit rigtige NickName : MadiZone.

Så nu laver jeg altså en ny bruger og flytter pointene derover - og så må admin selv slette den gamle!
Avatar billede madizone Nybegynder
30. januar 2001 - 19:28 #1
Sådan!
Avatar billede parazite Nybegynder
30. januar 2001 - 19:28 #2
Det må du ikke. Det er ikke tilladt at overføre point mellem brugere. Hvis du vil have et nyt brugernavn må du opgive dine point og afmelde din bruger.
Avatar billede souledge Nybegynder
30. januar 2001 - 19:30 #3
Hvorfor ikke?

Mit gamle SoulEdge brugernavn har jeg ikke brugt siden engang i Oktober, hvor jeg skiftede.
Det gik op for mig et SoulEdge simpelthen er et hø-navn!!!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. januar 2001 - 19:31 #4
Souledge - Som parazite skriver er jeg bange for den ikke går...
Avatar billede souledge Nybegynder
30. januar 2001 - 19:31 #5
Så nu har jeg altså en ny bruger, så jeg hedder det samme på både eksperten og resten af internettet, inkl. IRC og ICQ.
Avatar billede parazite Nybegynder
30. januar 2001 - 19:31 #6
Fordi du dermed scorer 300 oprettelsespoint. En anden bruger spurgte om det samme, og fik på det kraftigste afslag fra admin. Skal jeg finde spørgsmålet til dig?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. januar 2001 - 19:31 #7
souledge> Det scorede du lige 300 point på!

Avatar billede pstric Nybegynder
30. januar 2001 - 19:32 #8
madizone>> Uanset admin\'s afgørelse i denne sag (de har vist nok at tage sig til), så bør du i hvert fald overføre 300 point tilbage til souledge.
Avatar billede souledge Nybegynder
30. januar 2001 - 19:32 #9
Skal jeg kontakte admin?

Jeg kom lige til at tænke på at det nye brugernavn faktisk inkludere 300 point som jeg ikke har \"fortjent\".
Så mon ikke han lige kunne reducere point\'ene på brugeren \"MadiZone\" med 300!
Avatar billede souledge Nybegynder
30. januar 2001 - 19:33 #10
det var oxo det.
i øjeblikket står min login, sådan her :

Brugernavn  SoulEdge
Point  0
Point ude  15
Placering  17925
Avatar billede parazite Nybegynder
30. januar 2001 - 19:33 #11
Lad være med at kontakte admin. Overfører du 300 point til souledge og afmelder ham, så har jeg for så vidt ikke noget problem med det, men ved selvfølgelig ikke hvad de andre mener.
Avatar billede pstric Nybegynder
30. januar 2001 - 19:35 #12
Jeg vil heller ikke have noget imod det. Du har jo ikke haft nogen onde hensigter med det, men ville bare beholde dine point. Det virker harmløst.
Avatar billede madizone Nybegynder
30. januar 2001 - 19:36 #13
Nu er jeg så MadiZone. hihi!
Men i har ret, statestikken er forkert :

Brugernavn  madizone
Point  3193
Point ude  0
Placering  2692

Så må jeg vel lave et nyt \"spørgsmål\" og give souledge 300 point - kan man godt sådan \"afmelde\" en bruger?
Avatar billede parazite Nybegynder
30. januar 2001 - 19:38 #14
Du kan godt afmelde en bruger, ja. Under Indstillinger! :o)

Husk nu at afmelde den rigtige! *LOL*
Avatar billede mrcorex Nybegynder
30. januar 2001 - 19:45 #15
Nu blander jeg mig lige, da jeg finder dette skide-uretfærdigt. :(

parazite>>Du behøves ikke finde spørgsmålet. Det er på http://www.eksperten.dk/spm/42370. Det er mig selv det drejer sig om. :(

Jeg havde en bruger som hed cj1350 med over 3000 point (ca. 3300-3400). Jeg oprettede en ny som hed det jeg hedder nu, nemlig corex.

For at spille med totalt åbne kort oprettede jeg ovenstående spm og spurgte alle om deres mening. På nuværende tidspunkt har jeg a. 3800 point og med de overførte -300 for oprettelse kunne jeg nu have ca. 6800-6900 point.

andreas_admin svarede:
Hvis der åbnes op for ændring af brugernavn, bliver det langt mere vanskeligt og tidskrævende for os at holde styr på evt. snyd, og hovedsageligt derfor har vi ikke gjort det. Hvis det er en bruger meget magtpåliggende at få ændret sit navn, må vedkommende afstå de optjente point fra sin oprindelige bruger. Så må vedkommende selv afgøre, om det virkelig er nødvendigt. Det er ikke tilladt at overføre point til en ny konto.

Bid mærke i den nederste linie:
Det er ikke tilladt at overføre point til en ny konto.

Jeg prøver på ikke at lyde sur, men det er sgu svært at lade være med at fyre en ordentlig gang gloser af.

Og lad nu være med at sige at jeg kunne bare lade være med at sige det til nogen. Her på eksperten spilles der med åbne kort. Og andreas_admin har vist allerede sagt sin mening om dette.

Admin, jeg synes at du skulle give din mening her. Den burde være klar, men der er nogen der ikke forstår det.

/CoRex

Underskrevet en sur bruger.
Avatar billede mrcorex Nybegynder
30. januar 2001 - 19:50 #16
Hold da kæft hvor jeg bliver fristet til at tage den 3000 point der står der lige nu. :(
Avatar billede mystart Nybegynder
30. januar 2001 - 19:57 #17
Jeg synes eksperten er så latterlige, altså admin, det er da vildt forkert at man ikke må den slags, så kan det sq da bare gøre så man kan ændre brugernavnet, hvor gammel er man så..?
Jeg har haft masser af problemer med at nogle bare skal brokke sig over at man deler et spørgsmål, sådan at man overfører fx. 100 point til en anden bruger som så opretter et spørgsmål med 200p... det gjorde jeg, og ingen kunne lide det... totalt latterligt... den eneste grund til at eksperten er så god er de hurtige svar, alt andet er skod, desuden er der hverken links, sourcecodes man kan hente, artikler osv. selvom de faktisk er førende. hader det virkelig, og overvejer at købe eksperten så det virkelig kan blive et totalt godt site...

Just my 2 cents...

/ Ronni Persson
/ Direktør Acra
Avatar billede fcs Novice
30. januar 2001 - 19:58 #18
Corex>> Jeg kan godt forstå at du bliver bitter hvis souledge får lov til at lave et navneskift uden at miste point.

For min skyld kan folk godt skifte navn, men der er to ting som gør sig gældende:

1. De 300 point man får når man opretter en ny bruger. Dette kan forhindres ved at man som en ærlig bruger opretter et spørgsmål på 300 point til admin, så det er nok ikke det der er problemet!

2. Det bliver langt sværere at opdage snydere, hvis folk skifter brugernavn hele tiden. Dette er Admins argument og det er noget jeg støtter 100%! Der har i de sidste par dage været en del problemer med fuskere og de problemer bliver kun større ved at folk konstant kan skifte brugernavne. Derfor støtter jeg admin i denne diskussion. Hvis man ønsker at ændre sit brugernavn er det fair nok, men man må acceptere de regler der er. Personligt har jeg svært ved at forstå hvorfor man ønsker at smide et par tusinde point ud for at skifte brugernavn (no offence corex!), men hvis det er det man vil, skal man da være velkommen til at gøre det!

Med venlig hilsen

FCS
Avatar billede pstric Nybegynder
30. januar 2001 - 20:11 #19
mystart>> En del af Ekspertens succes skyldes vel, at de har holdt sig til kerneområdet i stedet for at blive endnu en portal. Dem er der sq nok af.
Avatar billede madizone Nybegynder
30. januar 2001 - 20:28 #20
I de spørgsmål som har svaret i, og i det spørgsmål som jeg har kørrende med 15 point - så lad være med at svare eller \"acceptere\".
Min gamle bruger er død(afmeldt) - så der er ingen grund til at sende svar eller point i himlen!
Avatar billede nil.dk Nybegynder
31. januar 2001 - 09:02 #21
mystart >> Hvis du er så utilfreds så køb da Eksperten *lol* Ellers kan du jo bare gå ind til netcoders.... de har alt det du efterlyser.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
31. januar 2001 - 09:41 #22
begge brugere slettes.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
31. januar 2001 - 09:43 #23
andreas >> er der en spærring så man ikke kan oprette sig med sit slettede brugernavn?
Avatar billede mystart Nybegynder
31. januar 2001 - 09:48 #24
admin >> hvem slettes..?

nil.dk >> netcoders har hvad jeg søger ja, men eksperten har de hurtige svar... øv bøv...
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
31. januar 2001 - 09:52 #25
mystart>> Konstruktiv kritik kan vi altid bruge, men bliv dog væk hvis det er så frygteligt :)
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
31. januar 2001 - 09:52 #26
mystart>> souledge / madizone
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 15:18 #27
\"mystart>> Konstruktiv kritik kan vi altid bruge, men bliv dog væk hvis det er så frygteligt :)\"

Det ser fedt ud med sådan en kæmpe smiley, så kan man også godt tage over 30 timers brug af eksperten seriøst! Så hehe, så slettede vi lige pointene af 30 timers arbejde - hehe, pretty funny :) :) :)

*zuuuuk*
Avatar billede nil.dk Nybegynder
31. januar 2001 - 15:34 #28
FOR HELVEDE....

Hvor fedt er det at admin kan slette en bruger og så dukker han om igen med det samme med et nyt brugernavn????
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 15:37 #29
Ligeså fedt som det er at der ikke findes en funktion som hedder omdøb...og hvis ikke engang at systemet skal kan logge omdøbelserne så Admin ser alle navne i hans lukkede områder af sitet...så er eksperten.dk slet ikke tidssvarende!
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 15:39 #30
Men hvad kan man forvente sig...utak og kold vind blot fordi man gerne vil bruge samme navn over hele nettet.
3DFiles tillader det, EZBoard tillader det, Iceboard tillader det - alle sammen UBB.
Men så tillader en skide ekspert det ikke engang - og forsøger man at krejle sig en omvej gennem de begrænsede funktioner...hvad får man så?
Permanent Udelukkelse!

Farvel og Tobak
Avatar billede NanoQ Nybegynder
31. januar 2001 - 15:45 #31
Jeg synes dette var en særdeles dårlig håndtering af situationen.

Men det er jo naturligvis bare MIN mening.

NanoQ
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
31. januar 2001 - 15:45 #32
verymad>> Det er i hvert tilfælde ikke måden at gøre et ordentligt comeback. Der er årsager til de regler som er lavet, det er ikke for at genere dig personligt.
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 15:50 #33
andreas > Har du nogensinde hørt udtrykket, \"undtagelsen bekræfter reglen\".
Du kan ikke bare generalisere alting og sige -\"hov, der er en regel som er overtrådt - så vi lige vores magt, sletter brugeren og gør ham rigtig godt gal i skralden(læs brugernavn)\".

NanoQ > Jeg er helt enig, desværre har andreas admin tilsynenladende ingen respekt for sine loyale brugere!
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 15:57 #34
Desuden har jeg kontaktet admin, men der er ikke meget at komme efter :

Hej Niels,

Tak for din kritik, jeg håber at se dig på sitet igen !

Mvh.
Andreas, eksperten.dk

PS.: Jeg har svaret på din seneste kommentar på sitet.
-----Original Message-----
From: Niels Buus Christensen[MadiZone] [mailto:nbuus@post11.tele.dk]
Sent: 31. januar 2001 15:16
To: arh@eksperten.dk
Subject: Re: SoulEdge til MadiZone - Login-problemer!

Nå, tusind tak.
Sikke en god behandling - jeg skal nok forsætte med at anbefale eksperten.dk til mine venner - i reallife såvel som cyberspace.
1 bruger gør selvfølgelig intet, når i har næsten 19000 brugere i systemet.......
men det tager ikke lang tid at finde ud af at der kun er et par hundrede af dem, som reelt er dagligt aktive!

Og med den behandling af de individuelle brugere i lægger for dagen, så er jeg helt sikker på at succesen forsætter.

Med Venlig Hilsen
Eks-SoulEdge
og nu også Eks-MadiZone på eksperten.dk

Det er nu rart at det findes mange andre sites i stil med eksperten.dk - eksperten.dk har bare den fordel at der er flest brugere...i skrive stund altså...

----- Original Message -----
From: Andreas Rose Hensen
To: Niels Buus Christensen[MadiZone]
Sent: Wednesday, January 31, 2001 9:45 AM
Subject: RE: SoulEdge til MadiZone - Login-problemer!

Det er ikke tilladt at skifte brugernavn og overføre point mellem profilerne. Det har været emne mange gange, men er fortsat gældende !

Mvh.

Andreas, Eksperten.dk
-----Original Message-----
From: Niels Buus Christensen[MadiZone] [mailto:nbuus@post11.tele.dk]
Sent: 30. januar 2001 20:03
To: info@eksperten.dk
Subject: SoulEdge til MadiZone - Login-problemer!

For ca. 4 måneder siden skiftede jeg internet nickname fra SoulEdge til MadiZone.
Den ændring så jeg også gerne gældende på eksperten.dk
Da jeg ikke har fundet en måde et ændrer brugernavnet på, så må jeg jo bare lave en ny bruger og føre de gamle point over på den nye. Det er også gået hensigtmæssigt nok!
Nu er jeg så gjort opmærksom på at den nye bruger automatisk giver 300 \"oprettelses-point\" hvilket jeg også ved.
Så jeg har faktisk 300 point formeget på min nye bruger - nu vil jeg gerne give den gamle bruger SoulEdge 300 point inden jeg afmelder ham...men \"Login\" virker ikke!
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
31. januar 2001 - 16:16 #35
Skal vi drøfte det her eller via mail, jeg kan ikke se hvad formålet er ? Hvis du blot vil brokke dig, så få det hele ud nu. Hvis du vil igang igen, så gør det. som jeg har sagt før, er der lavet nogle regler, og hvis vi hvergang de overtrædes skal diskutere frem og tilbage og \"bøje\" dem igen og igen, så ender det med at al tid går med at servicere brugere som IKKE overholder reglerne, i stedet for at lave nye ting og funktioner, for dem som gør. En paradoksal situation, som vi ikke vil ud i.
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 16:24 #36
paradoksal.......sikke et flot ord :) :) :)

bemærk 3 store smileys som kan gøre alting godt igen
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 16:26 #37
Havde du været den admin som jeg håbede på du var, så havde du set at der var spillet med åbne og ærlige kort, og så havde du taget det med et gran salt...

Appropro nye funktioner.......HVOR?
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 16:28 #38
Du kunne jo starte med at bevise at tiden reelt bliver brugt på nye funktioner og lave en simpel og meget udbredt funktion kaldet \"Change Username\" \"Skift Brugernavn\" oder hvad du nu vil kalde den.....jeg kan ikke nogle sites hvor denne funktion har givet problem - så vidt jeg kan forstå så listes eventuelle problematiske brugere sammen med alle deres tidligere brugernavne i admin-området.
Det er jo det som logfiles er til for...
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 16:38 #39
Men taget i betragt at dårlige brugere ikke skal \"serviceres\" og at sitet skal udvides til fordel for gode brugere, så er jeg faktisk imponeret over at du gider svare på min mails.

:) :) :)
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 16:40 #40
>jeg kan ikke se hvad formålet er

Det skal jeg sige dig kammerat.
Formålet er at få mit navn og mine point tilbage, og kan det ikke lade sig gøre, så har du gættet rigtigt.
Så er jeg her for at brokke mig
Avatar billede nvhit Nybegynder
31. januar 2001 - 17:12 #41
Andreas_admin:

Jeg syntes det kunne være behandlet mere smidigt dette her. Hvorfor ikke gå ind og se om Madzone har været et aktiv for eksperten, dvs. har svaret på nogle af vi andres spørgsmål. Hvis det er tilfældet syntes jeg han bør få lidt længere snor og en advarsel er nok.

Admin er ofte lige lovlig hurtig på slettetasten.

Men nu skal jeg selvfølgeligt passe på ikke selv at komme på Andreas\' sorte liste.

Så for ikke at komme det er her lige :):):):):):)

;-)
Avatar billede nvhit Nybegynder
31. januar 2001 - 17:15 #42
og verymad - jeg forstår dig, men du vinder nok desværee ikke så meget ved at brokke dig.

Jeg syntes som sagt at du spillede med åbne kort og at det er lovligt hårdt at slette dig.

Det er jo også nærmest diktatur og kontrol af medierne som i de gamle USSR-dage, at admin kan slette en bruger inden denne har fremført alle sine synspunkter og sagen er gennemdebateret.

Hmmmmm, hvem var det der sagde at magt korrumperer?
Avatar billede nvhit Nybegynder
31. januar 2001 - 17:17 #43
Administrativt er det løsningen måske ikke nem at se, men det er da en tanke værd.
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 17:18 #44
ADMIN :) :) :) :) :)
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 17:19 #45
Jeg tror at Andreas i virkeligheden hedder Andreas Milosovich og ikke Adreas Hensen....hvad er Hensen oxo for et navn?
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 17:25 #46
Neej, nu bliver det for dumt...
Det tager jeg i mig igen!
Avatar billede zycho Nybegynder
31. januar 2001 - 17:26 #47
andreas admin >> enig med de andre. Dig eller hvem det nu er som er ansvarlige for funktionerne på eksperten.dk burde indføre \"skift navn\".

Tænk på hvis du har skrabet en masse point sammen, lad os bare sige \"10.000 points\"

Du er træt af dit navn, men kan ikke skifte det, da du mister alle sammen hvis det skal ske på lovlig vis. Vi er jo ikke interesseret i at snyde.

Eksperten er jo et sted hvor computer-nørder samles, men det er jo lidt pinligt at det ikke engang indeholder den funktion.

Er det fordi det er for svært at lave sådan en funktion?? Du siger at i skal holde endnu mere øje med snyderiet hvis i indfører det, men så må i jo lave noget som hindrer dette.

Hvis i lavede en afstemning om funktionen skulle indføres tror jeg at minimum 80% ville sige ja til det. Så hvorfor ikke lave eksperten.dk 80% bedre?? :-)
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 17:28 #48
*smiler vildt og nyder medhold i sagen*
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 17:29 #49
Hvis Eksperten.dk tillod navne skift, ville jeg nemlig ændrer mit navn nu fra \"verymad\" til \"littlemad\"
Avatar billede mystart Nybegynder
31. januar 2001 - 17:32 #50
hehe... MadiZona *smiler med*
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
31. januar 2001 - 17:33 #51
zycho>> denne del med navneændring udgør en mindre del snyd, hvor langt det hyppigste er flere konti, hvor der overføres point mellem disse. Det bliver enormt svært at holde trit med disse personer, hvis de skifter navne konstant. Mange er trætte af snyd inkl. os, og indtil videre har jeg brugt meget tid idag, på at besvare alene dette spm.. Der er mange ting som givet kan gøres bedre på Eksperten, men hvorfor er der så ikke flere som melder sig som coadminer. Dette er efterlyst adskillige gange med meget begrænset resultat. Så længe holdningen er at alt skal være gratis, alle steder, og vi ingen positiv respons får på tiltag som f.eks. \"Job\", vil der være meget begrænsede muligheder for at efterkomme alle ønsker. Sådan er det.

Din sidste kommentar holder ikke helt, men jeg tror jeg har forstået din holdning.
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 17:34 #52
http://www.eksperten.dk/spm/47135

Debatten forsætter...!
Avatar billede mystart Nybegynder
31. januar 2001 - 17:34 #53
admin >> Hvad er coadminer?
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 17:36 #54
andreas_admin, så kunne du da for pokker tage og gøre en undtagelse i dette enkelt tilfælde.

Istedet for at hidse mig op så sætter gang i mudderkastning, hvadså med bare at indfri mit ønske : navneskift

Skriv i reglerne :
\"Bemærk : Navne-skift kan fortages med godkendelse fra Admin\"
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 17:39 #55
mystart > en \"Co. Admin\" er sådan set en anden person med samme magt som Andreas, som skal rende rundt på hele sitet og uddele skidebalder til dem som ikke opføre sig ordentligt... :)
Avatar billede zycho Nybegynder
31. januar 2001 - 17:46 #56
andreas admin:

Hvad med at gøre som verymad foreslår???

Man skal spørge om lov og så laver man en ny pers. på eksp. og så giver man de 300 point som man fik ved oprettelsen til dig via et spm, som kunne hede: \"300 point fra oprettelse til ADMIN\"

Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. januar 2001 - 17:46 #57
Helt ærligt.

Hvis du vil ændre dit navn i det virkelige liv, koster det også.

Begik du en fejl da du oprettede din bruger, surt show. Specielt hvis det koster dig 3000 point.

Hvis du har et navn du bruger alle steder, hvorfor skulle du så skrive et andet navn her, optjene 3000 point, og så bestemme dig for at bruge det samme navn over alt.

Avatar billede zycho Nybegynder
31. januar 2001 - 17:50 #58
james t dk >> skal vi væde med at du har hedet andet end \"james t dk\" før???

Bare fordi du har været forbi alt det navneskifteri og har fundet et permanemt navn!!

Avatar billede pstric Nybegynder
31. januar 2001 - 17:50 #59
andreas_admin>> Jeg har lige kigget på eNyt. Der er ikke en eneste opfordring til at melde sig som coadmin. Derefter gik jeg ind og så på de spørgsmål, du har oprettet. Samme resultat. Hvis I har annonceret efter coadmins, så er det altså ikke noget, I har gjort ret meget ud af.

I har flere gange søgt hjælp til den tekniske side, men her kræver I at folk skal bo i København. Dette krav har bl.a. afholdt mig fra at tilbyde min hjælp, og jeg ved at flere andre har været skuffede over at blive bremset af et lille geografisk forhold.
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 17:52 #60
zycho > så vidt jeg ved med hensyn til de få sider hvor jeg har administrativ kraft på, så vil jeg tro det ikke kræver mere end 10 sekunder at omdøbe en bruger i systemet.

james_t_dk > Jeg kan smutte over i kirken, og bede præsten ændre mit navn - helt uden varsel.
Det koster ikke en rød reje!
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 17:53 #61
MVH til Verymad, så vil jeg bede jer læse MadiZone mellem linjerne... ;)
Avatar billede zycho Nybegynder
31. januar 2001 - 17:59 #62
det er p.t. den eneste funktion jeg kan komme i tanke om som mangler på eksperten. Hvad siger i andre, nu hvor vi har fat i Admin´erne. Er der mere??
Avatar billede NanoQ Nybegynder
31. januar 2001 - 20:12 #63
Well... hvis fleksibilitet fra Admin\'s side kan kaldes en funktion, ville jeg sige det var en mangel. :)

Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
19. marts 2002 - 08:31 #64
Bare fordi man skifter navn kan folk squ da være ligeglade om man har 10 point eller 100 .. Lad ham dog gøre det ...
Avatar billede tobiasr Nybegynder
28. april 2003 - 18:44 #65
... Spild af tid ...

:-S
;-P
;-)