Avatar billede wip13 Nybegynder
23. februar 2004 - 15:58 Der er 2 kommentarer

et par spørgsmål til win2k

Hvor henne ændre man hvad ens defualt program-mappe skal hedde?
IE: jeg vil gerne have mimn til at være P:\hutelitu\

Jeg har lige haft min bootsector slettet for derefter at geninstallere win2k på min maskine. Før uheldet kunne jeg vælge mellem at boote i 2k og XP. XP ligger stadig på min disk2, men hvordan får jeg den addet i min boot-vælge-menu-ting (kan ikke lige det rigtige ord)
Avatar billede prve Nybegynder
25. februar 2004 - 13:08 #1
C:\boot.ini
Husk at det er en "Hidden file"
Avatar billede mmoe Nybegynder
25. februar 2004 - 13:12 #2
1.ændre den nøgle som hedder: hkey_local_machine\software\microsoft\Windows\currentversion... nøglen programfilesdir til P:\hutelitu og nu vil den altid forsøge at installere i det område.. husk dog lige at du også flytter common shared files samt application data og det kan snildt være at nogle programmer ikke bryder sig om det...

Link: check evt. dette link. http://www.winguides.com/registry/display.php/1268/ for boot.ini som er den fil du skal ændre på..

sample:
[operating systems]
multi(0)disk(2)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect

Giver mulighed for at du kan boote windows XP home edition..

/MMOE