Avatar billede sprucemoose Nybegynder
23. februar 2004 - 11:16 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Scheduled task - Could not start!

Jeg har lavet to scheduled tasks som en gang i døgnet skal downloade seneste virusopdatering som mine clienter så skal hente herfra istedet for alle maskiner selv downloader, men den kører ikke. Den kan ikke huske kodeordet til administrator, for går jeg manuelt ind og sætter koderordet i og vælger apply, kan jeg fint kører den bagefter, men når den så skal køre engang i nat, kan den ikke køre igen??

Nogen der kan hjælpe mig. Har prøvet at slette den ene og oprette task´en igen, men det samme problem.

Mvh Sprucemoose
Avatar billede cpufan Juniormester
23. februar 2004 - 11:44 #1
i stedet for at den kører på admin-kontoen, kan du så ikke sætte den til at køre på system-kontoen
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
23. februar 2004 - 13:20 #2
Systemkontoen. Mener du en konto der ikke kræver acces, eller en desideret konto der hedder system?
Avatar billede mmoe Nybegynder
25. februar 2004 - 07:50 #3
hvis du opretter det schedulerede job via commandline(at tid:tid /interactive virupdate.cmd) vil den kører via systemkonto'en. ellers skal du lave en bruger som kan køre dette script. og så huske at skrive brugernavn og password ind. ellers vil du få den ovennævnte fejl.
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
25. februar 2004 - 08:10 #4
ok, men hvis jeg opretter en bruger til jobbet, bliver der så ikke bare problemer med at huske den nye brugers passw.?? Har prøvet at bruge min personlige konto, men samme problem?
Avatar billede mmoe Nybegynder
25. februar 2004 - 21:37 #5
tjoh.. det har du helt ret i, men du kan jo bare sætte denne brugers password til aldrig at expire / udløbe... så skulle det vist løse den sag.. :-)
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
26. februar 2004 - 09:46 #6
Det virker heller ikke!! Samme problem... Den kan køre en gang lige efter jeg har tastet bruger og passw. ind, men hvis jeg prøver at køre den igen, vil den ikke.. Kan du guide mig igennem, din anden løsning med systemkontoen!! Er ikke helt sikker på hvordan du mener det?
Avatar billede mmoe Nybegynder
26. februar 2004 - 10:08 #7
Jamen, det prøver vi lige så..

  at 12:00 /interactive /every:Su "D:\virupdate.cmd"

Denne kommando betyder at kl. 12.00 hver søndag vil den køre 'batch'filen virupdate.cmd og at den skal vises på skærmen ved den aktuelle bruger...(interactive er desværre ofte en nødvendighed... ;-) (kan det foriøvrigt være dit problem ?? husker du at sætte det flueben når du laver jobbet ?)

/michael

PS: du har selvfølgelig sørget for at den pågældende bruger har de her to rettigheder ik'?:
1. Logon as service
2. Logon as batch job
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
26. februar 2004 - 10:48 #8
Den aktuelle bruger er jo ikke logget på systemet når dette vil ske om natten eller hvad ved jeg?? Er det et problem..? Logon as service m.m. kan ikke se de options i active directory..!
Avatar billede mmoe Nybegynder
26. februar 2004 - 10:54 #9
det kan nu godt være at det er et krav for at din batch fil kan køre...

de to options ligger i group policy (AD) eller Usermanageren (NT4 Domaine)
/michael
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
27. februar 2004 - 08:59 #10
Kan se der ikke er oprettet nogen Group policy i AD sites and services??? Kan det være problemet?
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
27. februar 2004 - 09:07 #11
Har fundet det i AD users and computers hehe. Gælder om at være vågen!
Avatar billede mmoe Nybegynder
27. februar 2004 - 09:08 #12
jeps. :-)

det ligger i AD Users & Computers

/MMOE
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
27. februar 2004 - 09:12 #13
Kan dog stadig ikke lokalisere 1. Logon as service
2. Logon as batch job nogen steder?
Avatar billede mmoe Nybegynder
27. februar 2004 - 09:45 #14
kig i dine administrative tools under control panelet og tag så fat i local security policy og så hedder det: Local Policies -> User Rights Assignments ->1 og 2 ligger så et stykke nede på siden.. så skulle det være ok ?

/mmoe
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
27. februar 2004 - 10:08 #15
Jeg har tilføjet brugeren til de to omtalte rettigheder.. Vi ser :-)
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
27. februar 2004 - 15:50 #16
Det virker nu ser det ud til, så det var fordi at brugeren ikke har rettighed til logon as service!!

Takker :-)
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
27. februar 2004 - 16:04 #17
Ved ikke om det er mig der er blevet blind, men kan ikke finde hvor jeg skal give dig pointene?? Har gjort det flere gange før????
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
27. februar 2004 - 16:04 #18
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
27. februar 2004 - 16:05 #19
aha du skal vælge svar åbenbart?? bare lige skriv et eller andet og du får point mmoe
Avatar billede mmoe Nybegynder
01. marts 2004 - 09:33 #20
jamen, altså! vi kunne godt løse det så.. ;)

oki.. dejligt at høre at du fik det løst...

/mmoe