Avatar billede turbochip Nybegynder
20. februar 2004 - 11:18 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

gratis forum

Leder efter et forum, uden reklame. Som man gratis kan benytte, nogen der kender et?
Avatar billede keysersoze Guru
20. februar 2004 - 11:21 #1
www.netcoders.dk - www.activeserverpages.dk

på de sider kan du finde utallige eksempler du frit kan benytte. Kræver at du kan benytte ASP.
Avatar billede turbochip Nybegynder
20. februar 2004 - 11:22 #2
Har ikk ASP, desværre....
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. februar 2004 - 11:22 #3
Kik på

http://forum.snitz.com et asp baseret forum der har megen funktionalitet
http://www.fullxml.com der er en asp baseret portal, fundt udbygget med bl.a. et forum
http://www.phpbb.com der er et php baseret forum der også bruges af mange

Alle disse løsninger kræver at du har eget webhotel, med php eller asp. Dette kan du få for meget få kroner om måneden, f.eks. 20 kr,- pr. måned hos www.cliche.dk og det fås billigere
Avatar billede keysersoze Guru
20. februar 2004 - 11:24 #4
du er nødt til at have en eller anden form for serverside-teknologi da det ikke kan lade sig gøre kun vha HTML. på www.phpbb.com kan du finde et der kører med PHP hvis dit webhotel understøtter dette.

Hvis hverken ASP eller PHP er understøttet kan dit ønske enten ikke blive opfyldt eller også skal du overveje at skifte webhotel
Avatar billede turbochip Nybegynder
20. februar 2004 - 11:26 #5
Vi kører på egen server. Kan man ikk få et forum, som ligger på en anden server og så linker man bare til den?
Avatar billede Kengun Praktikant
20. februar 2004 - 12:52 #6
jo det kan man, men anden server må så køre php eller asp.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2004 - 00:54 #7
Hvis du har Frontpages extensions på din server kan du dog bruge dens egen tutorial til at lave en slags forum med. Det er absolut ikke særlig funktionelt, men man kan da skrive beskeder brugere imellem og oprette kategorier.
Det koster heller ikke noget :)

Men en asp eller php løsning er langt at foretrække.
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2004 - 15:10 #8
er du nået videre?