Avatar billede xstinct Nybegynder
19. februar 2004 - 22:54 Der er 12 kommentarer

video på hovedet, en løsning?

når jeg prøver at afspille videoklips, vender den billedet på hovedet... røvtræls.... hvordan løser jeg det????

Xstinct, kntp_xstinct@hotmail.com
Avatar billede soeborg Nybegynder
19. februar 2004 - 22:59 #1
hent en lille "program" som hedder g400 og installere det.
Det ligger sig nede ved uret, dobbelt klik på det og der inde under kan man vælge vend output! :-)
Avatar billede ricky Nybegynder
19. februar 2004 - 22:59 #2
det er umiddelbart et codec problem - prøv at installere Nimo Codec Pack Build 8
http://nimo.titanesk.com/modules/freecontent/index.php?id=1
Avatar billede soeborg Nybegynder
19. februar 2004 - 22:59 #3
Avatar billede Chewie Novice
19. februar 2004 - 23:21 #4
denne codecpack burde løse dit problem http://home.hccnet.nl/h.edskes/finalbuilds.htm
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2004 - 11:16 #5
stoooooooop - installer ikke en hel codec pakke, fordi dine film vende på hovedet - det er totalt overkill.

Installe i stedet ffdshow som er en DivX/Xvid decoder (den bedste der findes)
hent den her: http://prdownloads.sourceforge.net/ffdshow/ffdshow-20020617.exe?download
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2004 - 11:18 #6
Vender den ikke selv billedet, skal du lige ændre lidt på indstillingerne.

Start -> programs -> ffdshow -> Configuration:
Vælg: Miscellaneous -> og hak af i "flip video"

Så skulle det spille :o)
Avatar billede ricky Nybegynder
20. februar 2004 - 11:22 #7
du har da principielt ret i at det er et overkill - men til gengæld tager han hånd om mange fremtidige problemer ved at gøre det..
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2004 - 12:15 #8
ricky >> Absolut ikke....

Prøv at søge en gang her på Eksperten, og du vil se hvor mange der opretter spørgsmål, fordi deres PC er gået i kage efter de har installere div. codec packs.

Hvad er det du vil med alle de codecs ????
Hvorfor installere en masse ragelse man aldrig for brug for ? Tit og ofte konflikter de forskellige codecs med hinanden.

De fleste folk kan klare sig med en DivX/Xvid decoder og et AC3 filter.
Ind i mellem vil man støde på film der ikke kan afspilles, men så anbefaler jeg at man finder det codec der mangler.

Jeg ved at dette også ofter bliver diskutteret her på E.
Og helt sikkert at der er andre med en anden mening end mig.
Jeg har bare beskæftiget mig med video redigering i mange år, og min erfaring siger mig at disse codec packs gør mere skade end gavn.

Men fungere de for dig, er det jo fint :o)
Jeg reagerede bare fordi jeg synes at installere en codec pack til dette spørgsmål var lidt for vildt. (det vil det svar altid være efter min mening) :o)
Avatar billede ricky Nybegynder
20. februar 2004 - 12:37 #9
ok fair nok.. jeg har bare installeret Nimo et hav af gange efterhånden uden nogle problemer overhovedet.
Avatar billede xstinct Nybegynder
20. februar 2004 - 13:32 #10
har allerede installeret nimo 9beta1 eller hva det var den hed... har geninstalleret win, og installeret præcist de samme programmer & codecs som jeg havde før, hvor alt virkede som det skulle... nå fuck'it.. så bliver lortet installeret igen... det sjove er at det ikke er alle mine film som vender på hovedet... blot nogle... skide træls...
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2004 - 14:07 #11
så brug ffdshow som jeg linker til. Her har du mulighed for at "flippe" billedet...
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2004 - 10:44 #12
oO(hvordan mon det går ?)