Avatar billede troels.k.c Nybegynder
19. februar 2004 - 15:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

(Hijack) Er der nogen der kan se nogle farlige ting i denne?

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 15:22:22, on 19-02-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\Programmer\GIANT Company Software\Spam Inspector\siService.exe
C:\Programmer\Bang & Olufsen\BeoPlayer\Beotray.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Meaya\Popup Ad Filter\PopFilter.exe
C:\Programmer\Bang & Olufsen\BeoPlayer\BeoPlayer.exe
C:\Programmer\Empty Temp Folders 2.8.3\emprun.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\GIANT Company Software\Spam Inspector\siMailProxyServer.exe
C:\Programmer\GIANT Company Software\Spam Inspector\siSpamFilterEngine.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Fam. Christensen\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 1 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [siService.exe] "C:\Programmer\GIANT Company Software\Spam Inspector\siService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Beoplayertray] C:\Programmer\Bang & Olufsen\BeoPlayer\Beotray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CamMonitor] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\\Unload\hpqcmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Popup Ad Filter] C:\Programmer\Meaya\Popup Ad Filter\PopFilter.exe
O4 - Startup: EmpRunner.lnk = C:\Programmer\Empty Temp Folders 2.8.3\emprun.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: BeoPlayer.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: Allow Popups - C:\Programmer\Meaya\Popup Ad Filter\WhiteGetUrl.js
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O16 - DPF: {90C9629E-CD32-11D3-BBFB-00105A1F0D68} (InstallShield International Setup Player) - http://www.bang-olufsen.com/InstallObjs/isetup.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38010.2224768519
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D3426292-3750-4D80-9D0F-2816F61A6D15} (SpeedTest Control) - http://81.19.245.211/speedtest/SpeedTest_2.cab
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. februar 2004 - 15:35 #1
Nu skal jeg tjekke den for dig, og vender tilbage med svar.
Avatar billede b34tz0r Nybegynder
19. februar 2004 - 15:36 #2
Næ, jeg kan ikke se noget underligt... Der er i hvert fald ikke noget, jeg ikke ved hvad er.
Bare du fodre den 3 gange om dagen, og går tur med den så skulle den være ganske ufarlig :P
Avatar billede troels.k.c Nybegynder
19. februar 2004 - 15:37 #3
Ok. Det ser jeg frem til! På forhånd tak
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. februar 2004 - 15:53 #4
Den log der er helt ren. Der ligger et par halve filer som du kan fixe, da de ikke fører nogen steder hen.

Scan med Hijackthis, sæt en vinge til venstre for disse filer:
R3 - Default URLSearchHook is missing
O4 - Global Startup: BeoPlayer.lnk = ?

Genstart.

Men så mangler du at få opdateret dit Windows og Ie.
Hent og installere Sp1 til Windows og IE samt alle kritiske opdateringer her:
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

Det er vigtig at du får dette gjort, i modsat fald, er du meget udsat for at få nogle af alle de nye orme som er i omløb.

For at sikre din pc fremover ville det være en god idé at bruge nogle af programmerne fra vores lille pakke som du kan se her:
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Især vil jeg anbefale Spybot, SpywareBlaster, IE Privacy Keeper og IE-Spyad. De er alle gratis, fylder ikke meget, sløver ikke din pc og konflikter ikke med dine andre programmer

Mvh. Aovergaard/Team Spywarefri
Avatar billede troels.k.c Nybegynder
19. februar 2004 - 15:57 #5
Tak for hjælpen!
Mvh. Troels C.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. februar 2004 - 16:05 #6
Velbekommen jeg takker for point:)