Avatar billede freebase Nybegynder
19. februar 2004 - 12:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilket Grafikkort skal jeg vælge?

Jeg skal have nyt grafikkort. Er kommet frem til at Radeon nok ikke er et dårligt bud, og at man får mest for pengene.
Men jeg er i tvivl om hvilket et, jeg skal købe!
Mulighederne jeg er kommet frem til er de bedste er

Nr 1: ATI RADEON 9600 XT / AGP 8x / 256MB / DDR SDRAM
      til ca 1500kr
eller

Nr 2: ATI RADEON 9800 PRO / AGP 8x / 128MB / DDR SDRAM
      til ca 2100kr

Mit spørgsmål er:

Er det en dårlig ide at købe 9800pro kortet når der kun er 128mb ram på det?
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2004 - 12:12 #1
Nej, bestemt ikke.
Vil klart anbefale 9800.
Om der er 128 eller 256 MB RAM kan ikke mærkes i ydelse. Kig hellere på hvor hurtigt RAM og GPU kører - og her vinder 9800 Pro klart
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
19. februar 2004 - 12:31 #2
Enig med Phatlasse - men igen hvad skal du bruge det til og kan du se/mærke forskellen - prøv at se denne test - http://www6.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-01.html

ATI vinder på nogle områder, Nvidia på andre...... DET ER EN JUNGLE

;-)

ng_tnt
Avatar billede freebase Nybegynder
19. februar 2004 - 13:08 #3
Ok ! Men hvad med fremtiden? Begynder der ikke at være flere og flere spil der gerne
vil have 256mb på grafik kortet? som call of duty og sådan.
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
19. februar 2004 - 14:18 #4
Takker - Jeg kører Call of Duty på et TI4600 med 128 RAM - det kører helt fint - som du også kan se på de test er der ikke forskel på ydelsen nogle gange tværtimod - forstå det hvem der kan.

Tror jeg deler disse med Phatlasse.......

ng_tnt
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
19. februar 2004 - 14:22 #5
Bruger selv nVidia's FX-5600 256 MB, den kører perfekt, og med 256 MB er jeg, som du selv siger, sikret et stykke ind i fremtiden...

Eneste prob. JEG har, er at mit bundkort ikke understøtter højere end AGPx4, og FX-5600 understøtter AGPx8... Lidt øv, men med tiden bliver det så ændret...

S.R.