Avatar billede mikkerbj Nybegynder
17. februar 2004 - 14:50 Der er 10 kommentarer

installation af xp

Jeg sidder med en pc som jeg skal have installeret xp på, men efter at den er boot'et op på cd, går der ikke lang tid før den kommer med en fejlmelding. Nogle gange er fejlmeldingen at dmboot.sys er beskadiget, og andre gange er det at der er fejl i en anden fil. Jeg har forsøgt at installere på 2 forskellige harddiske, men med samme fejlmeldinger. Jeg har derefter prøvet at låne min nabo's xp for at se om det var en fejl på cd'en, men den kommer med samme fejlmeddelse.
Jeg har også prøvet med andre ramblokke, og har kun tilsluttet cd-rom samt en harddisk, floppydrev samt grafikkort.
Er der mon nogle der har et forslag, hører jeg gerne fra jer.....

På forhånd tak.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. februar 2004 - 14:56 #1
Jeg skyder på at det er dit cdrom-drev, der er problemet. Jeg havde også problemer med en xp-installation, og et andet (nyere) cdrom-drev løste problemet fuldstændigt. Så prøv lige at låne et andet cdrom-drev.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. februar 2004 - 14:57 #2
Du har jo selv aftestet alle de andre fejlmuligheder ...
Avatar billede mikkerbj Nybegynder
17. februar 2004 - 15:01 #3
nu har jeg prøvet med et andet cd-rom drev, men den kommer stadig med de samme fejlbeskrivelser. Det mystiske ved det hele er at den altid har kørt xp uden problemer, men da den kørte ustabilt ville jeg geninstallere den, også opstod dette problem...
Avatar billede esoulman Nybegynder
17. februar 2004 - 15:12 #4
http://217.115.198.3/content/topic/14317/

Det ser ikke for godt ud..
Avatar billede esoulman Nybegynder
17. februar 2004 - 15:15 #5
En bios opdatering løser måske noget, men ud fra ovenstående link at tyde ser det lidt sort ud - og som om du skal henvende dig til forhandleren og få et nyt.
Avatar billede micbanand Nybegynder
17. februar 2004 - 15:21 #6
har du skiftet bundkortet? Har der ligget xp på før?
lyder til selv de små ting kunne hjælpe her.
Avatar billede mikkerbj Nybegynder
17. februar 2004 - 15:24 #7
jeg har ikke skiftet bundkort, det eneste jeg har gjort er at sætte en harddisk mere i, men jeg kan ikke installere på nogle af dem. computeren har altid kørt windows xp.
Avatar billede mikkerbj Nybegynder
17. februar 2004 - 15:25 #8
på det samme bundkort og samme harddisk..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. februar 2004 - 15:34 #9
En ting jeg ville forsøge:
Prøv at tage nr 2 harddisk ud imens du forsøger en installation, så du kun har den harddisk i du skal installere på.
Avatar billede mikkerbj Nybegynder
17. februar 2004 - 15:38 #10
Det har jeg desværre forsøgt.... :-(
Jeg har kun et cd-rom drev, en harddisk, floppydrev og grafikkort monteret..