Avatar billede mlhave Nybegynder
16. februar 2004 - 10:36 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Anvendelse af currentuser som default i combinationsboks

Jeg vil gerne have en at default værdien i en kombinationsboks indeholdende medarbejdere sat til automatisk af være currentuser, kan man det?

Jeg har en formular, hvor medarbejderne i en virksomhed skal indtaste kontakter. Jeg vil gerne have, at standardværdien i medarbejderkombinationsboksen for er den aktuelle bruger...
16. februar 2004 - 10:42 #1
hej Mikael,

Du er med på at CurrentUser giver dig Access' brugernavn (Admin, hvis du ikke bliver prompted for andet)

Men ellers ville jeg lægge denne kode på Form_Load:

Me!Kombboks = Currentuser
16. februar 2004 - 10:43 #2
Sorry, det var et lidt dårligt råd. Det skulle have heddet:

Me!Kombboks.Defaultvalue = "'" & Currentuser & "'"
16. februar 2004 - 10:45 #3
Du skulle egentlig også bare kunne skrive:
=CurrentUser() i egenskaben "Standard værdi" på komboboksen.
Avatar billede bsod Nybegynder
16. februar 2004 - 10:54 #4
Hvis det er brugerID fra netværk, kan du benytte Environ("username").
Avatar billede bsod Nybegynder
16. februar 2004 - 10:56 #5
Sorry thomasjepsen så ikke dit svar i tidligere spørgsmål.