Avatar billede fatjay Nybegynder
16. februar 2004 - 10:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Router hvordan?

Hej jeg har lige købt en bærbar pc, og jeg får net Torsdag, men kunne godt tænke mig lidt info omkring Routers. Altså er der så en slags sender /modtager ting, Evt. et "trådløs" LAN kabel i den bærbare, så man kan sidde på altan uden kabler og "surfe", hvordan virker det, og hvor mange pc, kan der være "online", en lille forklaring til dette Router vildnæs.
Avatar billede digger Nybegynder
16. februar 2004 - 11:28 #1
hey
en router bruges til at du kan benytte flere pc'er på en ipadresse samt som sikkerhed der er som regl indbygget en firewall i den og så laver den noget NAT ting som er en oversættelse af de ip adresse på indersiden af router til den ipadresse du har på internettet dette er også en form for sikkerhed da folk ude fra kun kan se din router og ikke din pc

du kan have lige så mange pc'er online som du har lyst til hvis du sætter en router op

og ja hvis du køber en trådløs router kan du sidde på altanen dette kræver blot at der er enten et indbygget trådløst netkort i din bærbare eller at du køber et og sætter i dette gælder for alle pc'er du skal sætte op trådløst
dog er det ikke nødvendigt at have alle pc'er trådløse du kan godt vælge at bruge kabel til nogen og trådløs til andre
mvh
Digger
Avatar billede fatjay Nybegynder
16. februar 2004 - 11:31 #2
Er et trådløst netkort ikke dyrt til en notebook??
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
16. februar 2004 - 11:36 #3
Her er et eks. på et kort - de kan sikkert findes endnu billigere på www.edbpriser.dk

http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-w/netwad1/netlswpc11.html