Avatar billede martinhk Nybegynder
15. februar 2004 - 17:34 Der er 3 kommentarer

Flash intro

Hvordan laver man sådan en flsh intro som jubii nogle gange har kørende, hvor der er en eller anden reklame der kører hen over startsiden??
Det virker som om selve html siden ER loadet i baggrunden, mens flashen kører hen over skærmen...
Avatar billede zaditor Nybegynder
15. februar 2004 - 17:36 #1
lytter...
Avatar billede gf400 Nybegynder
15. februar 2004 - 17:38 #2
lytter osse
Avatar billede barklund Nybegynder
15. februar 2004 - 17:46 #3
Flash'en er IKKE en intro - det er et gennemsigtig dhtml-layer med en gennemsigtig flash film (virker kun på Windows/IE5+) der ligger som en del af html-siden i et vist tidsrum.

Jeg har selv lavet sådanne bannere til Jubii reklamer, men må nok indrømme, at jeg personligt finder dem ***** irriterende ;)

At lave flash'en gennemsigtig gøres ved i dine publish settings (Ctrl+Shift+F12) under HTML -> Window Mode at vælge "transparent windowless".

DHTML-delen kan du spørge om i den dertilhørende kategori - det ved jeg ikke om vi skal blande ind i denne, for det har sådan set intet med flash at gøre ;)