Avatar billede amandadkdk Nybegynder
15. februar 2004 - 00:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Konvertere mp3 til midi

Hejsa.
Jeg har nogle instrumental mp3 filer, jeg gerne vil have konverteret til midifiler.
Hvilket program skal jeg bruge til dette?
Jeg er rimelig ny i konvertering. Har kun prøvet at konvertere fra mp3 til vma i vmencoder71. Dette program kan jeg ikke bruge til at lave midi'er med.
Rigtig god weekend fra
Amandadkdk
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. februar 2004 - 00:30 #1
Tror bestemt ikke det kan la' sig gøre !
Avatar billede chalde Seniormester
15. februar 2004 - 00:30 #2
Kig her:
http://www.eksperten.dk/spm/462045
Som jeg også skriver, så får du langt fra et tilfredsstillende resultat. Den eneste mulighed for at ok resultat er med numre med ét klart og tydeligt instrument.
Avatar billede amandadkdk Nybegynder
15. februar 2004 - 00:38 #3
Tak for svar.
En skam at det bliver noget hø. Det kunne være fedt med lidt afslappende musik på hjemmesiden. Her kan jeg jo ikke bruge hverken mp3, asf eller vma uden at komme i konflikt med Copydan.
Håber I får en god weekend.
Amanda
Avatar billede chalde Seniormester
15. februar 2004 - 00:40 #4
Det var så lidt.
Men du kan faktisk også komme i konflikt hvis du bruger midi.
Avatar billede amandadkdk Nybegynder
15. februar 2004 - 00:43 #5
OK - Det vidste jeg ikke.
Jeg har i tidernes morgen fået at vide at vi KUN måtte bruge midi på hjemmesiden, men hvis vi også her kan komme i konflikt, er det vist bedre at droppe det.
Der er ingen grund til at opfordre til ballade *S*
Endnu engang Tak
Amanda
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
17. februar 2004 - 23:01 #6
amandadkdk-> Du må naturligvis ikke kopiere/publicere materiale med tilknyttet kopibeskyttelse, og det er antageligt ligegyldigt hvilket format det så sker i.
Hverken mp3-formatet, asf eller nogen af de andre formater er ulovlige i sig selv, det er jo bare et spørgsmål om hvad det er for noget lyd du afbilder med dem.

Det står dig derfor naturligvis også frit for at
1) Bixe dit eget simplicificerede popmusik sammen med et par kirketonale tonearter og en melodigramprixagtig modulering til sidst og klaske det sammen vha. Cubase el. lign. og kompilere til en mp3-fil og belaste de stakler der stadig sidder med langsomme forbindelser med et unødigt stort læs klynkerock.
2) Eller: Aftale med en flok halvprofessionelle musikere, at du bruger deres, til tider ganske udmærkede, musik på siden - de er som regel glade for at få det ud.
Du kan sikkert finde nogle gode bands inde på http://www.mymusic.dk

---------Lidt om Midi-formatet iøvrigt----------
Midi-musik/signaler, er en oldgammel standard for at sende instruktioner (og i denneher forbindelse til lydkortet) om hvad for nogle "instrumentlyde" skal spilles til et givent tidspunkt i en sang og hvilket tempo den skal spilles i og hvor højt den skal spilles mm. og altså ikke nogen afbilding af originalindspilningen som de øvrige formater du nævner (som wav, mp3 og alle de andre nytilkomne)
Dette betyder også, at midi-musikken kommer til at lyde sindssygt forskelligt (og for det meste meget mekanisk) på de fleste maskiner, og at det på det nærmeste er umuligt at "konvertere" til dette format - det svarer lidt til at du skulle designe et computerprogram, som skulle kunne stilles op i folketingssalen og udprinte, vha. talegenkendelse, et flot word-dokument med referat af hvad DE FORSKELLIGE (dvs. separeret) folk havde sagt. Dette er selvsagt umuligt (i øjeblikket...) - og det samme gør sig gældende ved midi-"konvertering" (Computeren skal så at sige "lytte sangen af" ved at se på frekvensen i musikken - hvis dette dertil skal lægges ud på forskellige instrumenter er det jo umuligt at få til at lyde fedt...

Hvornår har du iøvrigt sidst set et professionelt website med (især midi-) lyd på?  - altså bortset fra de par lydeffekter man får i hovedet på visse flash-sites...