Avatar billede xenofex Nybegynder
29. januar 2001 - 08:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvor kan man blive Grafiker?

Jeg har let rimeligt efter at kunne blive uddannet som Grafiker, men jeg kan ikke finde et sted hvor man bare kan læse om uddanelsen?
Jeg har hørt fra nogle at man kan blive grafiker i Nakskov, men dog, jeg vil gerne have noget matriale om det, jeg skal bruge mere.. *SS*

Kender du en side hvor man kan finde Grafiker Jobbet ,eller måske  bare nogle Designer Job, Webdesigner !

URL Adresser : WWW.????\'

Send nogle svar til mig på Domaz@new-warez.com, hvis i vil være så venlige.

TAK

Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. januar 2001 - 09:06 #1
http://www.ats.dk/Ext/eud/udd/medie/

Husk at lukke spørgsmålet

Avatar billede integra2ren Nybegynder
29. januar 2001 - 09:31 #2
Man kan på de tekniske skoler uddanne sig til grafiker. Uddannelsen er netop blevet lavet lidt om og hedder nu mediegrafiker. Man lærer lidt merer om digitale medier på den nye uddannelse, bla cd-rom og hjemmeside-design.
Der et et andet alternativ til grafiker uddannelsen hvis det er internettet og computerverdenen du sigter efter:
Multimedie Integrator. Jeg er selv igang med denne uddannelse og har gået på Odense Tekniske Skole ved Center for Visuel Kommunikation.

Uddannelsens hjemmeside: www.multimedie.nu

Ehvervs- og uddannelsesvejleder på Center for Visuel Kommunikation:
Per Henriksen tlf 40 95 19 84.e-mail perkh@mobilixnet.dk

Uddannelsen er også på Roskilde Tekniske Skole, Ålborg Tekniske Skole( www.digitalmedia.dk ), Grenå Tekniske Skole og så Odense Tekniske Skole.
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
29. januar 2001 - 10:12 #3
hej
Jeg går selv på Seminariet for Formgivning i Nykøbing F. (http://www.sff.dk) - Her bliver vi (der går på den grafiske linje) uddannet til Grafisk designer. Faktisk indeholder uddannelsen også en pædagoisk del, så man bliver rent faktisk uddannet til \"håndarbejdslærer i grafisk design\"

Der ligger også en højskole her i byen, der hedder håndarbejderskolen, men som har skiftet navn til designskolen (http://www.designskolen.dk/). Den har også en grafisk linje, hvor du godt nok ikke bliver uddannet direkte grafisk designer, men hvor du for kendskab til faget, og et kursusbevis på at du har deltaget.

Uddannelsen du omtaler nede i Nakskov hedder IMMA (http://www.imma.dk/), og er en multimedie-uddannelse. De beskæftiger sig også en del med design, men heller ikke her bliver du uddannet direkte til grafisk designer.

Mht. til at finde designer-jobs, er der en side der hedder http://www.eksperten.dk - der kan du med jævne mellemrum finde opgaver, der for det meste ikke gir penge, men erfaring (og point) :)

håber det kan bruges
/Kenneth
Avatar billede staz Nybegynder
29. januar 2001 - 12:24 #4
Hvilken type grafiker vil du være. Der er en regulær Grafiker uddannelse på Aalborg skole hvor det kun er det trykte medie. Der er også Mediegrafiker uddannelsen, hvor også lære og det digitale medie. Det vil sige: Web designs, Cd-rom produktion og meget andet indenfor den digitale verden. Jeg er selv ved og tage uddannelsen som mediegrafiker.

Læs mere på www.aats.dk eller www.grafisk.aats.dk

---- Staz ----
Avatar billede thekrew Nybegynder
29. januar 2001 - 17:30 #5
du vel ike ham der fra New-warez.com ???
Avatar billede dana Nybegynder
29. januar 2001 - 19:53 #6
Avatar billede dana Nybegynder
05. februar 2001 - 17:41 #7
Hvad med afslutning af dette spørgsmål?

:)
Avatar billede xenofex Nybegynder
18. februar 2001 - 23:57 #8
thekrew >>> Nej, men man kunne få en gratis mail derinde, og det tog jeg imod?
Noget imod det eller hva?
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
19. februar 2001 - 10:03 #9
taktak..