Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2004 - 23:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Apache opkobling som webserver?

Hejsa her på Eksperten! :)
Jeg har siddet og leget med apache og prøvet på at få det til at køre som en webserver på min server pc som er oppe minium 20 timer i døgnet.
Jeg har installeret php4, mysql og phpmyadmin til mysql.
Jeg har også åbnet port 80 tcp til min server pc.
I øvrigt har jeg snakket med nogen som har hostet deres egen webserver med apache, men de kunne ikke hjælpe mig :(
Jeg kan godt få apache op og kører og php4, mysql m. phpmyadmin virker også fint, og jeg kan også godt komme ind på mine sider via lan forbindelse...
Men når det så kommer til at det skal kunne vises på hele nettet, sker der ikke en dyt andet end der kommer en fejl besked hvor siden ikke kan vises... :(
Har ikke ændret noget i "conf/httpd.conf" filen andet end at rette den til sådan at .htaccess også virker der i!

Håber nogen kan sige om der er mere jeg skal rette før at få det til at virke, eller om jeg slet ikke kan få lavet en webserver evt. pga. min router :(

Mvh. Krelle
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
13. februar 2004 - 23:18 #1
først hvilket OS.
JEg instalerede min første apache igår så det er faktisk ret let

MC
Avatar billede oesten Nybegynder
13. februar 2004 - 23:20 #2
Hvis den virker på LAN er det næppe et Apache problem. Hvordan er du koblet på nettet? Router?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. februar 2004 - 23:22 #3
Det lyder umiddelbart som en router der ikke er åbnet for port 80.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
13. februar 2004 - 23:23 #4
jeg leder skam også mere efter om det er en std instalation af en linux variant, de har til vane at have en firewall sat på som default

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
13. februar 2004 - 23:23 #5
og hvis brugeren bare har trykket næste næste  næste under instalationen så !!!

MC
Avatar billede jinxit Nybegynder
13. februar 2004 - 23:26 #6
Du skal huske at sætte port forwarding for port 80 tcp op på din router...
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2004 - 23:27 #7
Hej :)
Det var da hurtige svar, ehmm!

Jeg bruger Win xp prof og efter hva' jeg kan se på routeren er port 80 åbent tcp til min server pc...
Skal port 80 ovgså være åbent udp til min server pc?
og ja, jeg bruger router...!

Håber det er nok info, så i måske kan hjælpe mig :D
Avatar billede arne_v Ekspert
13. februar 2004 - 23:31 #8
HTTP bruger TCP
Avatar billede arne_v Ekspert
13. februar 2004 - 23:31 #9
Men det må være routeren der blokerer !
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2010 - 15:52 #10
lukker og slukker gammel tråd