Avatar billede zunedrengen Nybegynder
05. februar 2004 - 14:18 Der er 5 kommentarer

Overclocking af Compaq PC!

Jeg er ejeren af en Compaq EVO 1.5GhZ computer men har svært ved at lure mine muligheder for overclocking! Jeg har prøvet at bruge programmet AIDA32 til at identificere mit MB men det eneste jeg jeg kan se er at det er et Compaq motherboard (ikke noget ID) Jeg kan umidlbart ikke se noget i BIOS'en om hvad jeg skal pille ved (hvad skal jeg lede efter?) og har heller ingen oversigt over hvad der er hvad på mit MB!!
Avatar billede darkside Nybegynder
05. februar 2004 - 14:20 #1
Man kan somregel ikke overclocke en compaq PC..
Avatar billede darkside Nybegynder
05. februar 2004 - 14:20 #2
Ellers skal du kigge efter FSB og stille og roligt hæve den med 1 Mhz pr gang for at se om maskinen bliver ustabil.
Avatar billede zunedrengen Nybegynder
05. februar 2004 - 14:38 #3
Hmm der står intet om FSB i BIOS'en ... Compaq må da i bund og grund være magen til andre motherboards så kan man evt. opdatere/installere en anden BIOS hvor mulighederne for overclocking er indbygget? eller kan man finde en oversigt over et motherboard der er magen til så man kan se jumper indstillingerne?
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2004 - 14:23 #4
Glem det, jeg har endnu ikke hørt om nogen det er lykkedes at overclocke en Scumpaq. De bruger deres egen hardware, der ikke kan pilles ved. Vil man overclocke skal man ikke købe Compaq.
Avatar billede dvdsqeezer Nybegynder
06. maj 2004 - 16:37 #5
Sandte nok, det samme gælder Intels bundkort.
www.tweak.dk er der en guide hvordan man Oc'er et bundkort der ikke har OC indbyget i BIOSen. Programmet hedder CPUFSB.