Avatar billede klasus Nybegynder
04. februar 2004 - 20:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hastighed ved afvikling af Navision 3.7 (Tidl. Attain) via VPN

Jeg har en Navision Server, en Exchange Srv som samtidigt er domain controller samt en fil og printserver stående på Sjælland. Nu har vi fået en afdeling i Jylland, hvor de 5 nye brugere logger via min Domain Controller/exchangeserver via en tunnel (som er dikteret fra vor udenlandske "moder"), hvilket virker helt godt både med hentninger af tekniske tegninger, grafik og andre "tunge sager", men Navision....Det ta'r en krig at starte, når den så endelig er kommet i gang, og man en gang har haft div. vinduer og oversigter åbne, går det rimeligt lige indtil brugeren vælger print - Selv det mindste print tager ca. 3 min. PC'erne i Jylland er 2,6 GHz med 512 MB RAM, forbindelsen hhv. 1 Gb syncron i Jyll. og tilsvarende 2 GB på Sjælland. Serverene kører med 1 GB netkort, så jeg mener ikke det er et HW problem!??
Er der nogen der har en god ide til en løsning????
*Klasus*
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. februar 2004 - 21:13 #1
Det er ikke tilladt at oprette flere ens spørgsmål på samme tid. Det står i regel 2.1.11 Det er ikke tilladt at oprette samme spørgsmål flere gange. Er der ikke indløbet tilfredsstillende svar på et spørgsmål efter 7 dage, er det dog tilladt at lukke det oprindelige spørgsmål, og oprette et nyt identisk.
Det andet spørgsmål er: http://www.eksperten.dk/spm/461264

Så luk dette ved selv at svare og acceptere dit svar.

eagleeye / CoAdmin
Avatar billede klasus Nybegynder
04. februar 2004 - 22:02 #2
U'hh - Jeg undskylder...Nybegynder...skal aldrig ske mere
*Klasus*
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. februar 2004 - 09:12 #3
helt i orden :)
Du skal lige acceptere dit svar. Husk først at vælge dit navn i listen selvom der kun er dit navn.