Avatar billede warpgiga Nybegynder
04. februar 2004 - 06:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

JSTL x:transform tag fejl i Java 1.4: Content is not allowed

Jeg har et problem med JSTL taglib's <x:transform /> tag.

Jeg får følgende fejl, som jeg ikke fatter meget af, men jeg tror det er pga. den jvm (j2sdk1.4.2_03) og Tomcat (jakarta-tomcat-4.1.27) jeg bruger, jeg fandt meget lidt om fejlen via google, så derfor stiller jeg spørgmålet her, hvordan løser jeg dette :) - jeg har lavet masser jstl/xsl før så jeg ved det ikke er min kode der fejler noget:

javax.xml.transform.TransformerConfigurationException: javax.xml.transform.TransformerException: org.xml.sax.SAXParseException: Content is not allowed in prolog.
Stack Trace is :
javax.servlet.jsp.JspException: javax.xml.transform.TransformerConfigurationException: javax.xml.transform.TransformerException: org.xml.sax.SAXParseException: Content is not allowed in prolog.
    at org.apache.taglibs.standard.tag.common.xml.TransformSupport.doStartTag(TransformSupport.java:176)
    at org.apache.taglibs.standard.tag.el.xml.TransformTag.doStartTag(TransformTag.java:104)
    at org.apache.jsp.report_jsp._jspService(report_jsp.java:235)
    at org.apache.jasper.runtime.HttpJspBase.service(HttpJspBase.java:137)
    at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:853)
    at org.apache.jasper.servlet.JspServletWrapper.service(JspServletWrapper.java:210)
    at org.apache.jasper.servlet.JspServlet.serviceJspFile(JspServlet.java:295)
    at org.apache.jasper.servlet.JspServlet.service(JspServlet.java:241)
    at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:853)
    at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.internalDoFilter(ApplicationFilterChain.java:247)
    at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.doFilter(ApplicationFilterChain.java:193)
    at org.apache.catalina.core.StandardWrapperValve.invoke(StandardWrapperValve.java:256)
    at org.apache.catalina.core.StandardPipeline$StandardPipelineValveContext.invokeNext(StandardPipeline.java:643)
    at org.apache.catalina.core.StandardPipeline.invoke(StandardPipeline.java:480)
    at org.apache.catalina.core.ContainerBase.invoke(ContainerBase.java:995)
    at org.apache.catalina.core.StandardContextValve.invoke(StandardContextValve.java:191)
    at org.apache.catalina.core.StandardPipeline$StandardPipelineValveContext.invokeNext(StandardPipeline.java:643)
    at org.apache.catalina.core.StandardPipeline.invoke(StandardPipeline.java:480)
    at org.apache.catalina.core.ContainerBase.invoke(ContainerBase.java:995)
    at org.apache.catalina.core.StandardContext.invoke(StandardContext.java:2416)
    at org.apache.catalina.core.StandardHostValve.invoke(StandardHostValve.java:180)
    at org.apache.catalina.core.StandardPipeline$StandardPipelineValveContext.invokeNext(StandardPipeline.java:643)
    at org.apache.catalina.valves.ErrorDispatcherValve.invoke(ErrorDispatcherValve.java:171)
    at org.apache.catalina.core.StandardPipeline$StandardPipelineValveContext.invokeNext(StandardPipeline.java:641)
    at org.apache.catalina.valves.ErrorReportValve.invoke(ErrorReportValve.java:172)
    at org.apache.catalina.core.StandardPipeline$StandardPipelineValveContext.invokeNext(StandardPipeline.java:641)
    at org.apache.catalina.core.StandardPipeline.invoke(StandardPipeline.java:480)
    at org.apache.catalina.core.ContainerBase.invoke(ContainerBase.java:995)
    at org.apache.catalina.core.StandardEngineValve.invoke(StandardEngineValve.java:174)
    at org.apache.catalina.core.StandardPipeline$StandardPipelineValveContext.invokeNext(StandardPipeline.java:643)
    at org.apache.catalina.core.StandardPipeline.invoke(StandardPipeline.java:480)
    at org.apache.catalina.core.ContainerBase.invoke(ContainerBase.java:995)
    at org.apache.coyote.tomcat4.CoyoteAdapter.service(CoyoteAdapter.java:223)
    at org.apache.coyote.http11.Http11Processor.process(Http11Processor.java:601)
    at org.apache.coyote.http11.Http11Protocol$Http11ConnectionHandler.processConnection(Http11Protocol.java:392)
    at org.apache.tomcat.util.net.TcpWorkerThread.runIt(PoolTcpEndpoint.java:565)
    at org.apache.tomcat.util.threads.ThreadPool$ControlRunnable.run(ThreadPool.java:619)
    at java.lang.Thread.run(Thread.java:534)

Jeg håber der er en der sidder inde med noget viden her :)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2004 - 15:29 #1
Du kunne jo prøve at download nyeste version af Xerces og Xalan og se om
problemet forsvinder.

Ellers skal vi nok lige se toppen af XML oG XSL, selvom du er 100%
sikker på at de er OK.
Avatar billede warpgiga Nybegynder
04. februar 2004 - 22:11 #2
Hej Arne,
Problemet er netop Xerces og Xalan, som har nogle konflikter med Tomcat og den nye Java2 1.4,
idet sun har inkluderet den.
Jeg har allerede haft disse xml og xsl filer til at virke, det er derfor jeg er "100%".
Mvh Fini
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2004 - 22:13 #3
Hvor har du smidt de nye Xerces og Xalan henne ?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2004 - 22:19 #4
Altså jar filerne
Avatar billede warpgiga Nybegynder
05. februar 2004 - 00:40 #5
Jeg har smidt xalan.jar i:

j2sdk1.4.2_03\jre\lib\endorsed

og

tomcat\common\endorsed
Avatar billede arne_v Ekspert
05. februar 2004 - 01:00 #6
Jeg ville lade de 3 x*.jar filer følges ad og så prøve:
1)  dem i tomcat common endorsed og ikke i sdk lib endorsed og ikke i webapp lib
2)  dem i webapp lib og ikke i sdk lib endorsed og ikke i tomcat common endorsed
Avatar billede arne_v Ekspert
05. februar 2004 - 01:01 #7
Og du har naturligvis trippel checket i en primitiv editor, at der ikke
er endt noget snavs øverst i en af filerne.
Avatar billede warpgiga Nybegynder
05. februar 2004 - 04:21 #8
Hej Arne, weehaa, jeg fik det endelig til at spille igen.

Jeg kan faktisk ikke sige eksakt hvad som løste det, men nok en kombination af at jeg fik lidt mere styr på jar filerne som projektet bruger, samt fik tilrettet min jstl kode, som jeg måske havde smacket lidt up imens de andre bugs overridede den bug :)

Du skal ihvertfald have points (så post lige et svar), da det var perfekt med lidt hjælp i nødens stund ;)

Tak, mvh Fini
Avatar billede arne_v Ekspert
05. februar 2004 - 15:02 #9
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2004 - 23:15 #10
Du mangler at acceptere mit svar