Avatar billede skizo_someone Nybegynder
03. februar 2004 - 20:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

spil fungerer ikke på pc

En af mine kammerater har et problem når det gælder installationern af diverse spil. Midt i installationen får han bla. denne fejlmeddelelse:
"CRC error: The file D:\Spil\Battlefield\BF1942\Archives\sound.rfa doesn't match in the setup's .cab file. The medium from which you are running the setup may be corrupted; contact your software vendor."

Alle de fejlmeddelser han får er lignende denne, altså noget med at der mangler en fil, eller at den ikke kan finde en bestemt fil.

Vi har prøvet at geninstallere windows, men det har ikke hjulpet spor.

han system er følgende:
AMD XP +2400
NForce2 Bundkort
Radeon 9700 Pro
Windows 2000 prof.

Håber der er nogen der kan hjælpe...
Avatar billede hottadpole Nybegynder
03. februar 2004 - 20:22 #1
Det kunne godt tyde på at hans cdrom har problemer med at læse nogle skiver. Prøv på en anden maskine og se om det løser problemet.
Avatar billede peet-49 Novice
03. februar 2004 - 20:42 #2
For mig ser det ud som et lydkortproblem
Avatar billede vistodk Nybegynder
03. februar 2004 - 20:45 #3
http://www.bfmods.dcrez.co.uk/pages/productionstips.php

To do this, download the rfa extractor located here
http://www.bf1942files.com/file.info?ID=5888
goto your Battlefield 1942 directory, once in there;

the Battlefield 1942 sounds are located within:

Battlefield 1942\Mods\bf1942\Archives\sound.rfa

the Desert Combat sounds are located within:

Battlefield 1942\Mods\DesertCombat\Archives\sound.rfa

etc.

Use the rfa extractor to extract the files onto your hard disk then you can drag and drop them into your video editor.

Also, if you own FRAPS 2.00 there is an option to record in game sounds.  I chose not to do this because it will record "What You Here" e.g. if you are directing using Team speak then it may record that too.
Avatar billede chalde Seniormester
03. februar 2004 - 21:26 #4
Jeg vil tro at det er et overførsels problem (eftersom det sker med flere spil)
Prøv at hente de nyeste nforce2 drivere fra www.nvidia.com
Under install, sig NEJ til at installere SW-driveren.
Husk at installere sp1 først: http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/servicepacks/sp1/sp1lang.asp
Derefter enable dma: http://www.chalde.frac.dk/dma.jpg

Kan også være cdrom drevet den er gal med, prøv derfor et andet hvis det med driveren+dna ikke virker.
Avatar billede sakul Praktikant
04. februar 2004 - 11:08 #5
Hey Chalde gider du ikke fortælle lidt om de her Nforce  drivere... er det noget alle kan bruge ??? hvad er de til ? og er de nødvendige? jeg har aldrig før hørt om dem....
Avatar billede chalde Seniormester
04. februar 2004 - 12:23 #6
sakul -> Det chipset drivere til nforce2 bundkort. Har du et nforce2 bundkort skal du bruge dem, ellers ikke.
Avatar billede sakul Praktikant
04. februar 2004 - 15:03 #7
aaah of course,,,, *S* læste ikke  troede det var et eller andet  jeg ikke havde hørt om ... *S*
Avatar billede alleycat Nybegynder
05. februar 2004 - 02:31 #8
Kan man ikke bare trykke "ignorer", og så kopiere filen manuelt?